Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hmn78

Min samboer gjennom 7år og ektemann gjennom 5 uker, og far til mitt barn, har har hatt et forhold til en kvinne på nett. Han møtte henne på et fly for 6 mnd siden, det oppstod god kjemi og hun kontaktet han på mail. Hvor det gikk fra vanlig kontakt til vill kåthet vet jeg ikke, men for meg var det et gedigent magaplask å lese (jeg leste litt for mye). Vi har hatt et fantastisk forhold det de siste årene, har hatt en nedtur tidligere (også noe lignende damehistorie involvert), men jobbet oss i gjennom det med terapi. Sexlivet vårt er bra-jeg er i allefall ikke den som sier nei. Mannen min er knust, ligger langflat. Sier han har ett enormt behov for bekreftelser og det kommer frem at han flørter med mange - noe han nå endelig bekrefter, men som jeg i ny og ne har tatt opp med han som et problem for meg. Nå kommer alt opp for en dag - tror jeg. Men hva vet jeg? Mannen min, som jeg forgudet, har forått med så ille - og så raskt:(( Kontakten med dama fra flyet har tilsynelatende bare vært kåte melinger på nett....jeg ser de gjentatte ganger snakker om hvor de kan møtes, for å ha seg, men det blir aldri noe av - slik jeg leser det. Jeg vet ikke nå om hvor mye det hadde betydd at min mann faktisk hadde hatt seg med henne - det er den overlagte psykiske utroskapen i vårt beste år hittil i forholdet som er avgjørende. Pose og sekk til det grader - for han. Han er som sagt knust og skal begynne hos psyolog mandag. Han vil bare ha meg, men skjønner det kan være kjørt. Jeg tror ikke jeg kan stole på han igjen....Jeg slier stort om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309123-utro-p%C3%A5-nett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Skjønner han har skuffet deg så mye at det kjennes som utroskap og et grovt tillitsbrudd. Selv om han ikke har møtt henne ansikt til ansikt etter møtet på flyet, har han nok latt spenningen ta overhånd når han har sendt meldinger fram og tilbake. Mulig han har sett dette som uforpliktende lek uten å tenke konsekvenser for forholdet deres.

Selv om han i første omgang går til psykolog for bl.a. å bearbeide sin metode for å få bekreftelse gjennom flørt og e-poster, anbefaler jeg også at dere i fellesskap møter til samlivs- eller familierådgiving før du avslutter forholdet. Særlig siden dere har barn sammen er det viktig å prøve de muligheter som finnes for å prøve å bygge opp tillit igjen.

Mulig familierådgiving via et offentlig tilbud kan hjelpe. Alle fylker skal ha et slikt tilbud, som også er gratis. Mye avhenger at dere kommer til en dyktig terapeut, som kan bidra i en prosess, som også gir deg tryggheten tilbake. Men uansett er det han som i første omgang må bidra til dette. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309123-utro-p%C3%A5-nett/#findComment-2520431
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...