Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Jeg kan nok akseptere det meste jeg, det er ikke det..

,,men,,JO, jeg HADDE faktisk satt mer pris på at han hadde stått i døren..BARE for å gjøre det slutt.

Fordi..å gjøre sånt over mail..uansett om han skriver grunner til at han gjør det..så synes jeg det er en ganske så respektløs måte å gjlre det på. Selvsagt..hadde det vært sånn at vi hadde kranglet, eller jeg hadde gjort han noe galt, såret han eller noe sånn, så SKULLE jeg til nøden akseptert det. Men å unngå ting bare fordi det gjør vondt, så da bare overlate sorgen til andre..Jeg skal i en begravelse til en venn psom brått døde på torsdag, og SELVSAGT så drar jeg dit..Jeg har jo ingen lyst til det sånn sett fordi det kommer til å vøre en stor psykisk påkjenning og noe riktig så sørgelig, men likevel drar jeg..fordi jeg vil vise denne personen den siste respekt med å selv legge en krans på kisten.

Jeg kunne jo sikkert bare sendt en mail til familien å si at jeg er reist til kanariøyene fordi kjøresten har gjort det slutt og jeg ville heller gjøre det enn å gå i begravelsen, fordi det ville gjøre meg vondt.

NEI..å slå opp på mail kan nok være greit det i extreme tilfeller eller såklart i ubetydelige korte affærer, og tenåringer som "gjør det slutt på mandag etter å ha blitt sammen på lørdag" osv..

Høres ut som du har mye å stri med om dagen.

Jeg mener vel også at mail ikke er ideelt, men at du nok ikke ville følt deg gladere nå uansett. Og nå kan du i det minste tillate deg å være sinna på ham - hender det hjelper en del det. Klem :-)

Fortsetter under...

Høres ut som du har mye å stri med om dagen.

Jeg mener vel også at mail ikke er ideelt, men at du nok ikke ville følt deg gladere nå uansett. Og nå kan du i det minste tillate deg å være sinna på ham - hender det hjelper en del det. Klem :-)

Neida, jeg hadde selvsagt ikke blitt noe gladere av den grunn..når resultatet er det samme, men "selvfølelsen" hadde vært anderledes når noen i HANDLING viser at noen faktisk har betydd mye. Ord er lett å si...pene ord også..når man sender de på mail..men ord har ingen kraft i seg selv om handlingen ikke står i stil med dette.

Ja..det ble masse å stri med etter at en av mine nærmeste kompiser døde samtidig her..og derfor er det også litt vanskelig å fordøye dette bruddet..fordi jeg kan ikke begynne å legg ut om MINE problemer i venneflokken midt oppe i en annen venns plutselige bortgang..da blir man veldig alene, men samtidig skal gjøre hva man kan for å støtte både de andre fellesvennene og familien hans...men men..snufs.

Jeg har ikke svart tilbake på mailen jeg fikk.

Skal jeg egentlig gjøre det?

(Altså..min indre stemme sier at jeg SKAL svare på mailen, fordi at jeg er ganske så pliktoppfyllende sånn..men jeg har ikke akkurat tenkt å be han om å omgjøre sin avgjørelse...skal på en eller annen måte si at det er greit..(selv om mitt hjerte selvsagt sier noe annet..det er IKKE greit..:-) så får det være opp til han å tenke seg om..OM det var rett av han å gjøre slutt...når jeg faktisk ikke er der.

..og derfor tenker ejg..kanskje jeg IKKE skal svare i det heletatt..for å se om DET kan skape et savn..

ELLER..kanskje han da tror at jeg er en riktig så sutrekopp at han ikke tør å ta kontakt med meg mer..

Vil jo ikke miste han som venn..men at jeg skal skrive frasen om at "vi kan jo være venner" føles liksom litt slitt..dumt på en måte...ja, nei..uff, jeg vet ikke jeg..går litt rundt i hodet mitt her nå.

Gjest Valnøtt

Neida, jeg hadde selvsagt ikke blitt noe gladere av den grunn..når resultatet er det samme, men "selvfølelsen" hadde vært anderledes når noen i HANDLING viser at noen faktisk har betydd mye. Ord er lett å si...pene ord også..når man sender de på mail..men ord har ingen kraft i seg selv om handlingen ikke står i stil med dette.

Ja..det ble masse å stri med etter at en av mine nærmeste kompiser døde samtidig her..og derfor er det også litt vanskelig å fordøye dette bruddet..fordi jeg kan ikke begynne å legg ut om MINE problemer i venneflokken midt oppe i en annen venns plutselige bortgang..da blir man veldig alene, men samtidig skal gjøre hva man kan for å støtte både de andre fellesvennene og familien hans...men men..snufs.

Jeg har ikke svart tilbake på mailen jeg fikk.

Skal jeg egentlig gjøre det?

(Altså..min indre stemme sier at jeg SKAL svare på mailen, fordi at jeg er ganske så pliktoppfyllende sånn..men jeg har ikke akkurat tenkt å be han om å omgjøre sin avgjørelse...skal på en eller annen måte si at det er greit..(selv om mitt hjerte selvsagt sier noe annet..det er IKKE greit..:-) så får det være opp til han å tenke seg om..OM det var rett av han å gjøre slutt...når jeg faktisk ikke er der.

..og derfor tenker ejg..kanskje jeg IKKE skal svare i det heletatt..for å se om DET kan skape et savn..

ELLER..kanskje han da tror at jeg er en riktig så sutrekopp at han ikke tør å ta kontakt med meg mer..

Vil jo ikke miste han som venn..men at jeg skal skrive frasen om at "vi kan jo være venner" føles liksom litt slitt..dumt på en måte...ja, nei..uff, jeg vet ikke jeg..går litt rundt i hodet mitt her nå.

Send han en mail, si at du er lynforbanna over at han ikke kunne ta praten ansikt til ansikt og at du gir lyd fra deg når du er over savnet.

Eller at det får være opp til ham å holde kontakten hvis han er klar for et vennskap.

Og du - stell pent med deg selv da :-)

Send han en mail, si at du er lynforbanna over at han ikke kunne ta praten ansikt til ansikt og at du gir lyd fra deg når du er over savnet.

Eller at det får være opp til ham å holde kontakten hvis han er klar for et vennskap.

uffsa,,jeg syntes begge deler hørtes litt hard ut jeg:-)

...selv om jeg synes det var dårlig gjort å gjøre det på DENNE måten JA!

..men så er vel jeg litt sånn som person..tenker igrunnen mest på andres ve og vel selv om det skader meg mest selv..skulle ønske jeg kunne greie å være litt mer JÆVEL innemellom jeg også.

Hehe..selv om jeg har jo fått mange tips gjennom årene på hvordan være mest mulig drittsekk..av å titte på hva folk faktisk gjør...og blir stadig forundret over nye måter og tenker..går det virklelig ann??:-))

jaja..har sikker MINE svin på skogen jeg også.

Gjest EnSomHarPrøvd

syns det var en god idé Valnøtt kom med.

Skriv at du er såret, vonbroten og fryktelig skuffet, men at du aksepterer avgjørelsen hans. Og så er du stille stille stille.

sender deg en trøsteklem til jeg, fordi jeg vet hvor j**** vondt kjærlighetssorg gjør :(

Annonse

Gjest EnSomHarPrøvd

..men så er vel jeg litt sånn som person..tenker igrunnen mest på andres ve og vel selv om det skader meg mest selv..skulle ønske jeg kunne greie å være litt mer JÆVEL innemellom jeg også.

Hehe..selv om jeg har jo fått mange tips gjennom årene på hvordan være mest mulig drittsekk..av å titte på hva folk faktisk gjør...og blir stadig forundret over nye måter og tenker..går det virklelig ann??:-))

legger inn på nytt, da det kom under feil person

Skriv at du er såret, vonbroten og fryktelig skuffet, men at du aksepterer avgjørelsen hans. Og så er du stille stille stille.

sender deg en trøsteklem til jeg, fordi jeg vet hvor j**** vondt kjærlighetssorg gjør :(

Takk for klemmen:-)

Mailen er vakker, men det forhindrer ikke at dette var svært feigt gjort. Enkelte ting gjør man ansikt til ansikt med mindre det er helt spesielle omstendigheter. Jeg har problemer med å respektere folk som er så oppsatt på å unngå eget ubehag at de tyr til mail/sms/bare "forsvinner" eller liknenede.

Gjest Valnøtt

Du - det er bedre å kunne se seg selv i speilet på kvelden og kunne svare sant på om man har brukt dagen til å være et menneske man er stolt av å være :-)

Syns ikke det var så ille jeg. Bedre enn en sms, iallefall

Jo, DET er jeg jo enig i at det er bedre enn sms..men for MEG er det bare ett lite HAKK bedre.

Alle forhold er jo forskjellig selvsagt.

..men i en alder av 40 år, så dunes jeg vel likevel ikke dette er måten å slå opp på.

Hadde det vært en ubetydelig kort "helgedate" for å si det sånn, så helt greit..når man er 15 år.

Neida, men..det er jo mange grunner til å slå opp også, og hadde vi kranglet eller noe jeg hadde gjort han noe vondt som hadde gjort at han ville slå opp, så hadde jeg vel nesten hatt forståelse at man hadde sendt en mail.

,,men, det er ikke tilfelle her.

Det er det at jeg ikke får ting HELT til å stemme.

Når han skriver at han traff en ex på toget på fredag...som da satte igang hans tanker om "meg og han"..

...han er reiseleder, så derfor (og jeg vet) at han derfor har hatt fulle dager med jobb fra 9 om morgenen til 24 om kvelden fra lørdag til tirdag..

..og at han DA har hatt tid til å tenke over hva han vil med oss, og tatt en GRUNDIG vurdering

..for så å svare meg på onsdag...når han har gått i 1 1/2 år på å tenke på fra før.jaja

Vel..jeg vet jo ikke mer enn det som står i mailen..

om det er så at han har funnet ilbake til sin Ex, og kanskje han har blitt med han til Skottland..(vet at det VAR plass på denne reisen)

..eller at det er sånn at det var følelsene han fikk av å TREFFE denne EX som han savnet og som han da fant ut ikke er tilstede mellom oss.

Uff..det går litt rundt i hodet her..det kom så plutselig på..så..tja, det er vel nesten som jeg tenker som en 15 åring også snart..:-) Urasjonell og dum:-)

Annonse

Gjest miss snupp

Jo, DET er jeg jo enig i at det er bedre enn sms..men for MEG er det bare ett lite HAKK bedre.

Alle forhold er jo forskjellig selvsagt.

..men i en alder av 40 år, så dunes jeg vel likevel ikke dette er måten å slå opp på.

Hadde det vært en ubetydelig kort "helgedate" for å si det sånn, så helt greit..når man er 15 år.

Neida, men..det er jo mange grunner til å slå opp også, og hadde vi kranglet eller noe jeg hadde gjort han noe vondt som hadde gjort at han ville slå opp, så hadde jeg vel nesten hatt forståelse at man hadde sendt en mail.

,,men, det er ikke tilfelle her.

Det er det at jeg ikke får ting HELT til å stemme.

Når han skriver at han traff en ex på toget på fredag...som da satte igang hans tanker om "meg og han"..

...han er reiseleder, så derfor (og jeg vet) at han derfor har hatt fulle dager med jobb fra 9 om morgenen til 24 om kvelden fra lørdag til tirdag..

..og at han DA har hatt tid til å tenke over hva han vil med oss, og tatt en GRUNDIG vurdering

..for så å svare meg på onsdag...når han har gått i 1 1/2 år på å tenke på fra før.jaja

Vel..jeg vet jo ikke mer enn det som står i mailen..

om det er så at han har funnet ilbake til sin Ex, og kanskje han har blitt med han til Skottland..(vet at det VAR plass på denne reisen)

..eller at det er sånn at det var følelsene han fikk av å TREFFE denne EX som han savnet og som han da fant ut ikke er tilstede mellom oss.

Uff..det går litt rundt i hodet her..det kom så plutselig på..så..tja, det er vel nesten som jeg tenker som en 15 åring også snart..:-) Urasjonell og dum:-)

Ser at innlegget mitt ser litt dumt ut, sånn i ettertid. Men har selv opplevd å bli dumpet ette 2 1/2 år via sms, fordi han syns det ikke fungert ok lenger. Ferdig med den saken.

Syns egentlig den mailen var grei. Han forsøker iallefall å gi en forklaring på hvorfor han gjør det slutt. At forklaringen ikke gir noen mening for deg er jo lett å forstå, siden det ikke ser ut til at han forstår seg selv helt. Eller så er det rett og slett en feig utvei fordi han ahr vært utro, og ikke tør å si det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...