Gå til innhold

Lokal pigment forandring etter bruk av Elocon

Anbefalte innlegg

Gjest frosk100

Vår sønn på nå 7 mnd fikk eksem på ve kinn når han var 5,5 mnd gammel. Vi har brukt Brulidine og nøytrale fuktighetskremer uten effekt. Han ble henvist til spesialist og hadde time for noen dager siden. Vi fikk anbefalt å bruke steriod salven Elocon. Jeg la på et plaster slik at han ikke skulle få salven på fingrene å gni seg i øynene. Etter å ha fjernet plasteret etter tre timer så jeg at det oppstått en hvit flekk utenfor eksemområde. Så mitt spørsmål er; vil denne hvite pigmentforandringen forsvinne av seg selv med tiden? Er pigmentet i huden borte, eller kan det komme tilbake? Hvis ikke hva gjør vi? Bør jeg fortsette eller avslutte behandlingen med Elocon? Vi smører hudområdet med en fuktighetskrem x flere per dag.

Fortsetter under...

Gjest elocon

Hei! Vår sønn bruke elocon over store deler av kroppen. Han har kronisk atopisk eksem og må bruke salven i perioder. Huden blir hvitere der den har blitt behandlet, men det går over etterhvert!

Vår sønn er ganske brun i huden, og blir veldig hvit der kremen har vært, men det jevner seg alltid ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...