Gå til innhold

FU: Hvor vanlig er utroskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

4

• tonie

2

• fei1365380229

2

• Sofies mamma

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest stine i pine

Ja. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg uten tvil flyttet fra ham første gang, og skånet meg selv for mye smerte i ettertid. For ham betød alle løftene han gav så godt som ingenting, og det kostet ham tilsynelatende ikke en eneste kalori å bryte dem. Det jeg tror var "hovedårsaken" til dette var at han trodde han kunne "gjøre hva han ville" så lenge jeg ikke fant ut hva han gjorde - "det hun ikke vet har hun ikke vondt av". "Problemet" var jo bare at jeg fant det ut, gang på gang på gang.

han sa det en gang: "om jeg ikke hadde sagt det, så ville alt vært som før..."

Annonse

Gjest stine i pine

Gjentatte ganger.

Vi kom gjennom det. Mannen min er utrolig tålmodig...

takk for svar. følte du at han var den rette for deg til tross for at det skjedde eller var det andre grunner til at du valgte mannen din, til tross for at du ga etter for andre fristelser?

hvis du har kjæreste nå, føler du at det er et bedre forhold? hvorfor, hvorfor ikke?

takknemlig for alle svar jeg får!!!!!!

Ja, mye bedre. Og jeg ville aldri drømme om å være utro i dette forholdet. Har aldri hatt lyst til det heller.

Det var heller ikke slik at utroskapen var årsaken til skilsmissen. Jeg vil heller si det var omvendt - at vi var utro fordi vi søkte etter noe vi ikke fant hos hverandre.

Gjest stine i pine

Ja, mye bedre. Og jeg ville aldri drømme om å være utro i dette forholdet. Har aldri hatt lyst til det heller.

Det var heller ikke slik at utroskapen var årsaken til skilsmissen. Jeg vil heller si det var omvendt - at vi var utro fordi vi søkte etter noe vi ikke fant hos hverandre.

tusen takk for svar. kan du sette ord på hva det var du søkte eller har funnet hos din nåværende?

Annonse

Gjest Anonym nå ja!

han sa det en gang: "om jeg ikke hadde sagt det, så ville alt vært som før..."

Ja, nettopp.. I mitt tilfelle var det ikke han som sa det da,så der er mannen din mer ærlig enn min var. Jeg fant det ut "på egenhånd", en gang "fersket" jeg dem sammen også, da mannen min og jeg tilfeldigvis var på en stor sammenkomst hvor hun også var. Det verste i ettertid har vel egentlig vært tanken på hvor mange andre som visste det, uten å fortelle det til meg... Hele situasjonen har ført til at jeg er betydelig mer "paranoid" enn det jeg var tidligere, selv om det nok ikke er noe som vises for andre enn meg selv. Før dette skjedde levde jeg i en ubekymret tilværelse, hvor han kunne "gjøre hva han ville" for min del (utroskap gikk selvsagt ikke inn som en del av dette!), jeg fantes ikke sjalu, og var generelt tillitsfull og åpen. Jeg hadde ikke noe behov for å "kontrollere" ham på noen måte, og i ettertid har det slått meg at det nok var dette han ikke taklet, han måtte rett og slett "teste" hvor grensen gikk gang på gang på gang, og tøyde strikken stadig lenger. Jeg kommer aldri til å bli den samme igjen, dessverre. Jeg håper inderlig du kommer det gjennom dette, uansett hva din avgjørelse måtte være. Hvis du fortsetter forholdet til din mann håper jeg han er ærlig med deg i framtiden, og aldri utsetter deg for den smerten det er at han nok en gang har gått bak ryggen din.

Gjest Rafens

herregud, mannen min har grenet, men samtidig vært i tvil om han har de rette følelsene for meg. Han er imidlertid blitt klar på at han vil ha meg nå - mange uker etter at han fortalte at han hadde hatt sex med en kollega gjentatte ganger..... og jeg stoler på at han ikke kommer til å være utro igjen.

naivt?

''naivt?''

Ja.

Gjest stine i pine

Ca 30% av både menn og kvinner har minst en gang vært utro.

takk for svar! vet du noe om hvorfor folk er utro? mannen min har vært det gjentatte ganger og jeg prøver å forstå om han egentlig vil ha meg eller trenger noe annet...... han sa tidlig etter bruddet at han tenkte det var best med brudd i det lange løp, fordi han hadde vært usikker på følelsene sine. Nå sier han imidlertid at han vil ha meg, og forstår at følelsene ikke er på topp hele tiden (slik hans ikke hadde vært ift meg). Jeg legger ikke skjul på overfor ham at jeg ikke har supre følelser for ham hele tiden, men jeg betrakter det som helt normalt. Før utroskapet tvilte igen av oss alvorlig på å bryte, selv om vi i kjedelige perioder har tenkt det.

Gjest minnah

takk for svar! vet du noe om hvorfor folk er utro? mannen min har vært det gjentatte ganger og jeg prøver å forstå om han egentlig vil ha meg eller trenger noe annet...... han sa tidlig etter bruddet at han tenkte det var best med brudd i det lange løp, fordi han hadde vært usikker på følelsene sine. Nå sier han imidlertid at han vil ha meg, og forstår at følelsene ikke er på topp hele tiden (slik hans ikke hadde vært ift meg). Jeg legger ikke skjul på overfor ham at jeg ikke har supre følelser for ham hele tiden, men jeg betrakter det som helt normalt. Før utroskapet tvilte igen av oss alvorlig på å bryte, selv om vi i kjedelige perioder har tenkt det.

"jeg prøver å forstå om han egentlig vil ha meg eller trenger noe annet...... "

jeg har ingen erfaring, men kunne ha lyst til å vri om på spørsmålet - vil egentlig _du_ ha ham fremdeles, eller trenger _du_ noe annet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...