Gå til innhold

Separasjonskluss.

Anbefalte innlegg

Gjest Separert snart

Da forstår eg deg litt bedre. :)

Kan han ikkje ta opp lån for å få betalt deg ut da?

Ps! Om han ikkje har undertegnet flyttemelding for barna, og det er du som har flyttet ut fra felles bolig så er det _han_ som har den daglige omsorgen for barna...

Han skal ta opp lån, men ikke før separasjonen er godkjent. Da kan han nemlig få gunstigere betingelser sier han.

Han har signert flyttemeldingen, jeg sørget for det. Vi har to barn og vi har dem annenhver uke, men ett barn er registrert boende hos meg og ett hos ham.

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

6

• Lillemus

1

• laban

1

• Elis31

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest EnSomHarPrøvd

Han skal ta opp lån, men ikke før separasjonen er godkjent. Da kan han nemlig få gunstigere betingelser sier han.

Han har signert flyttemeldingen, jeg sørget for det. Vi har to barn og vi har dem annenhver uke, men ett barn er registrert boende hos meg og ett hos ham.

det der er ihvertfall ulovlig.

Selv om mange gjør det, er det svindel... og kan få konsekvenser for dere om noen "melder" dere.

''Han har signert flyttemeldingen, jeg sørget for det. Vi har to barn og vi har dem annenhver uke, men ett barn er registrert boende hos meg og ett hos ham.''

Hurra!!! :-)

Kjempebra, endelig noen som setter barnas beste foran egne interesser !

det der er ihvertfall ulovlig.

Selv om mange gjør det, er det svindel... og kan få konsekvenser for dere om noen "melder" dere.

''det der er ihvertfall ulovlig.

Selv om mange gjør det, er det svindel... og kan få konsekvenser for dere om noen "melder" dere.''

Det er _ikkje_ ulovlig, det er heller _ikkje_ svindel!

Det tror jeg faktisk ikke du har rett i, mener det ikke er lenge siden noen viste til en link her inne som sier man har arverett etter hverandre helt til skilsmissen er et faktum, altså også i separasjonstiden.

Se på linken nedenfor.

Man har ikke arverett når man er separert ved bevilling eller dom. Og siden hun skriver at de har "søkt om separasjon" regner jeg med at hun med "separasjonstid" mener tiden fra bevilling foreligger til skilsmissen er innvilget.

Annonse

Gjest EnSomHarPrøvd

Det er bare svindel hvis de planlegger å motta trygdestøtte som enslige forsørgere. Det sier hun jo ikke noe om.

me jumping to conclusions......

(skjønte vel ikke noen annen grunn til at de skulle stå oppført på hver sin adresse)

men mangel på søvn gjør meg ikke spesielt oppegående. Skal gi meg nå :)

Gjest Separert snart

''Han har signert flyttemeldingen, jeg sørget for det. Vi har to barn og vi har dem annenhver uke, men ett barn er registrert boende hos meg og ett hos ham.''

Hurra!!! :-)

Kjempebra, endelig noen som setter barnas beste foran egne interesser !

Dette var vi faktisk enige om, utrolig nok.

Gjest EnSomHarPrøvd

Selv om mange gjør det, er det svindel... og kan få konsekvenser for dere om noen "melder" dere.''

om de har tenkt at begge skal ha rettigheter som enslige forsørgere så.....

Gjest Separert snart

Nettopp! Har sjekket det ut med NAV. Det er slik de fleste som har ungene annehver uke gjør det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...