Gjest baremei Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å lage saltbakte(heter det det?) poteter til middag i dag. Altså nypoteter som kokes i en masse salt, og blir sprø og knallgode! Mmmmmm:) Men jeg har bare fått dette servert, og aner ikke hvordan man gjør...Noen som vet? Og må man bruke grovt havsalt eller går det like greit med vanlig salt? 0 Siter
Gjest skjønte jeg deg rett ? Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Vet ikke helt hva du mener, hvis potetene er bakt, ja da ligger de i stekeovnen, men så skriver du noe om å koke de i salt igjen .... skal du bake de i stekeovnen eller skal du koke de i kjelen ? Jeg baker potetbåter ofte, deler bare opp mange poteter i båter, smører de inn i olje, strør på salt, div krydder o.l. kommer an på smaken din det, setter de i ovnen på ca 225 gr., der står de til de er ferdige, kjenn etter med en gaffel, ca 15 - 20 minutter. 0 Siter
Gjest minuma Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=IVi&q=saltbakte+poteter+oppskrift&btnG=S%C3%B8k&meta= 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=IVi&q=saltbakte+poteter+oppskrift&btnG=S%C3%B8k&meta= Du er en knupp!) 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Vet ikke helt hva du mener, hvis potetene er bakt, ja da ligger de i stekeovnen, men så skriver du noe om å koke de i salt igjen .... skal du bake de i stekeovnen eller skal du koke de i kjelen ? Jeg baker potetbåter ofte, deler bare opp mange poteter i båter, smører de inn i olje, strør på salt, div krydder o.l. kommer an på smaken din det, setter de i ovnen på ca 225 gr., der står de til de er ferdige, kjenn etter med en gaffel, ca 15 - 20 minutter. Visste vel ikke helt selv hva jeg mente, hehe, for hadde ingen anelse om hvordan man lager dette. Men Minuma skjønte det, se link:) 0 Siter
astridny Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Hei. Jeg bare lurte på hva du har tenkt å servere de potetene til? Har aldri hørt om slike poteter. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Hei. Jeg bare lurte på hva du har tenkt å servere de potetene til? Har aldri hørt om slike poteter. Hei! Beklager seint svar! Jeg serverte laks(sånn frossen ferdig marinert, med urter og hvitløk), gresk salat og hjemmelaget tomatsalsa til. Fikk kjempemye skryt, og syntes det var veldig godt selv også Så det må du prøve! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.