Gå til innhold

Saltbakte(?) poteter

Anbefalte innlegg

Gjest baremei
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å lage saltbakte(heter det det?) poteter til middag i dag. Altså nypoteter som kokes i en masse salt, og blir sprø og knallgode! Mmmmmm:) Men jeg har bare fått dette servert, og aner ikke hvordan man gjør...Noen som vet? Og må man bruke grovt havsalt eller går det like greit med vanlig salt?

Fortsetter under...

Gjest skjønte jeg deg rett ?
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener, hvis potetene er bakt, ja da ligger de i stekeovnen, men så skriver du noe om å koke de i salt igjen .... :) skal du bake de i stekeovnen eller skal du koke de i kjelen ?

Jeg baker potetbåter ofte, deler bare opp mange poteter i båter, smører de inn i olje, strør på salt, div krydder o.l. kommer an på smaken din det, setter de i ovnen på ca 225 gr., der står de til de er ferdige, kjenn etter med en gaffel, ca 15 - 20 minutter.

Gjest baremei
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener, hvis potetene er bakt, ja da ligger de i stekeovnen, men så skriver du noe om å koke de i salt igjen .... :) skal du bake de i stekeovnen eller skal du koke de i kjelen ?

Jeg baker potetbåter ofte, deler bare opp mange poteter i båter, smører de inn i olje, strør på salt, div krydder o.l. kommer an på smaken din det, setter de i ovnen på ca 225 gr., der står de til de er ferdige, kjenn etter med en gaffel, ca 15 - 20 minutter.

Visste vel ikke helt selv hva jeg mente, hehe, for hadde ingen anelse om hvordan man lager dette. Men Minuma skjønte det, se link:)

Skrevet

Hei.

Jeg bare lurte på hva du har tenkt å servere de potetene til?

Har aldri hørt om slike poteter.

Annonse

Gjest baremei
Skrevet

Hei.

Jeg bare lurte på hva du har tenkt å servere de potetene til?

Har aldri hørt om slike poteter.

Hei! Beklager seint svar! Jeg serverte laks(sånn frossen ferdig marinert, med urter og hvitløk), gresk salat og hjemmelaget tomatsalsa til. Fikk kjempemye skryt, og syntes det var veldig godt selv også;) Så det må du prøve! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...