Gå til innhold

Invitere eksen i barnets bursdag?

Anbefalte innlegg

Gjest første bursdag vi ikke bor sammen

Jeg og barnet flyttet fra barnefaren i sept. i fjor. Barnet fyller tre i juli, og jeg lurer litt på hvrdan jeg skal feire dagen i år. I fjor ble vi enige om å flytte fra hverandre i starten av juli, så vi bodde forsatt sammen da barnet fylte to. Da feiret vi med min side av familien hos moren min, og ba hans familie til oss en annen dag. Ble da to feiringer. Mener at jeg burde ha en feiring med mine, og barnefaren med sine - siden jeg ikke lenger har noe særlig kontakt med ekssvigerfamilien, og har ny samboer.

Vi er på ferie (samboer, barnet og jeg) den uka barnet har bursdag, så tenkte å feire dagen helgen før vi reiser, men er i tvil om jeg skal invitere barnefaren også? Har litt lyst til det, for vet at ikke han kommer til å gjøre i stand noen feiring for barnet da hans famlie er bortreist på det tidspunktet. Barnet kommer hjem fra fra ferie og skal til faren sin tre dager etter bursdagen.

Det er jo sikkert hyggelig for barnefaren å være med på feiringen, og vi er jo venner og samarbeider bra, så er vel ikke noe i veien for det? Begge foreldrene mine (de er skilt og har nye partnere) har sagt de vil be barnefaren og barnet på besøk. Vi var sammen i 9 år, så de er jo glade i han de også. Ville dere som min nye samboer reagert på dette? Eksen og samboern har hilst på hverandre noen ganger nå, og det har gått fint det. Jeg lurer litt på å be min svigermor og, men det blir kanskje bare enda mer merkelig? Hun har sett barnet en gang, og aldri hilst på foreldrene mine. Uff, dette er ikke lett. Vil ikke såre noen heller, men det er er jo barnets sin dag og ingen andres. Vil jo at barnet skal få en hyggelig dag med de han er glad i. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309308-invitere-eksen-i-barnets-bursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest første bursdag vi ikke bor sammen

Eg ville innvitert barnets far, farmor, farfar, mormor & morfar osv. (dvs. alle som står eller har stått barnet nær) !

Nå har det seg sånn at farmor ikke står barnet særlig nær, hun er vel nmer ego og aldri passet barnet f.eks. Tenker mest på seg selv og dyre merkeklær/ting, og kjøper heller rådyre gaver og tror hun er tipptopp bestemor på den måten. Dessuten blir det litt rart siden samboern min også kommer, han bor jo med oss. Ble sammen med samboern ganske tidlig etter nruddet med eksen, selv om det ikke var helt planlagt å bli sånn. Vet ikke engang om eksen har fortalt ekssvigerfar at jeg har møtt en ny.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...