Gå til innhold

Moi! Ikke moa!

Anbefalte innlegg

Gjest C'est moi!
Skrevet

Jeg er på en del chattesider, blink, nettby osv. Og ser i profilene at enkelte jenter skriver moa

de mener moi - som i meg på fransk.

Men mange tror tydeligvis at moi - som uttales moa - skrives moa.

Så dere som føler dere truffet: SKRIV MOI - ikke MOA!

Moa er forresten kallenavn for Mo i Rana

men også et stedsnavn blant annet i Ålesund - Moa, hvor de har tre store kjøpesentere.

Gjest minnah
Skrevet

Moa for Mo i Rana? Er det ikke bare Mo de sier da?

Skrevet

Moa for Mo i Rana? Er det ikke bare Mo de sier da?

Det tror jeg også, de jeg kjenner fra Mo i Rana sier i alle fall Mo, har aldri hørt de har sagt Moa. Men på den annen side så bor jeg ikke der selv da så jeg vet ikke. :o)

Skrevet

Det er vel ikke akkurat det første ordet man begynner å skrive slik det høres. Det blir nok mer og mer vanlig og dessverre uunngåelig.

Skrevet

Dette må være dagens nyttigste innlegg; godt å lære noe nytt her inne gitt...

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Moa er forresten kallenavn for Mo i Rana''

Har en bror som bor på Mo, en venninne derfra pluss at jeg kjenner en del moværinger til og fra, men jeg harf aldri hørt noen av dem si Moa om Mo.

Gjest Elextra
Skrevet

Javel? Jeg har aldri sett moi skrevet moa, men mulig vi ikke "vanker" på de samme stedene.

Skrevet

Javel? Jeg har aldri sett moi skrevet moa, men mulig vi ikke "vanker" på de samme stedene.

Samma her! :-)

Selv jeg, med mine ekstremt begrensede franskkunnskaper, vet at det skrives "moi"! ;-)

Skrevet

''Moa er forresten kallenavn for Mo i Rana''

Har en bror som bor på Mo, en venninne derfra pluss at jeg kjenner en del moværinger til og fra, men jeg harf aldri hørt noen av dem si Moa om Mo.

''Har en bror som bor på Mo''

Ikke selveste Gunnar på Mo, vel? ;-)

Skrevet

Det er også et svensk jentenavn...

...og da sikkert ikke lenge før det blir vanligere her til lands også;-)

Skrevet

LOL!

Skrevet

LOL!

Jeg har forresten litt på følelsen at dette kommer i kategorien "gamlishumor"....;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe, han heter nok ikke Gunnar, nei. Men når jeg tenker etter så kjenner jeg en Gunnar på Mo. :-D Har aldri assosiert han med den sangen, merkelig nok...

Skrevet

Hehe, han heter nok ikke Gunnar, nei. Men når jeg tenker etter så kjenner jeg en Gunnar på Mo. :-D Har aldri assosiert han med den sangen, merkelig nok...

Gunnar på Mo var jo en skikkelig sjarmis og pikenes Jens, så det er jo ikke dumt å bli sammenlignet med ham:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gunnar på Mo var jo en skikkelig sjarmis og pikenes Jens, så det er jo ikke dumt å bli sammenlignet med ham:-)

Haha, nei, du er inne på noe der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...