Gjest pija86 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hei Hei. Jeg 22 år å min samboer 29 år har nå verdt sammen i 4 år, har aldri brukt prevansjon å heller aldr blitt gravid. Vi har nå kommet til den fasen der vi ønsker barn , å har derfor kommet inn i systemet til utredning. Etter mange sjekker osv osv har di funnet ut at jeg har lavt østrogen - kvinnelige kjønnshormonet. Dette gjør at jeg har veldig uregelmessig mens, vet aldri når den kommer. Det kan gå månder imellom vær gang. Min samboer har verdt å sjekket sædkvaliteten å den var ok, den lå på 14 % noe legen vår mente kunne gjøre meg gravid på normal måte. Jeg har nå gådd 14 dager på provera får å få mens/blødning, å det fikk jeg etter 3 dager, noe som jeg skulle . Så gikk jeg på pergotime enkel. begynte på 3 mnesdag. Tok blodprøve 19 dag men viste ingen tegn til eggløsning. Noen dager etter jeg tok blodprøven fikk jeg noen syke smerter i magen, våknet omnatten ådet var sikkeli vondt. tenkte ikke mer over det , å noen dager senere fikk jeg mens av meg selv , noe jeg ikke bruker å ha. Fikk det ca en mnd etter jeg fikk mens med provera, noe som er bra synes jeg. Siden jeg da fikk mens av meg selv har jeg da måtte hadd eggløsning ? Får er det slik at får mann mens har mann hadd eggløsning? Er litt usikker på om min eggløsning kom etter 19 dag. Men mens kom som sakt å da begynte jeg på dobbel pergokur 3 mensdag. fikk mens 7 juni uten bruk av provera, begynte dobbel pergokur 9 juni. å tok siste dobbel pergo 13 juni. Har testet eggløsning nå siden jeg tok første pergotab dobbel denne runden, men ennå ikke vist posetiv test. er nå på 17 dag. Skal å ta blodprøve igjenn nå på onsdag. 25 juni. Spm mitt er som følger: Hadde jeg eggløsning første runde med pergo, pga di smertene å pga jeg fikk mens? Tror du jeg får eggløsning denne gangen? Er det forsent nå å vente eggløsning? eller skal jeg fortsette å teste? Kan den ennå komme? Når bruker mann å få eggløsning med pergo? er det sikkert mann får det? er sjansen stor får at mann får det med dobbel kur ? (2 omg med pergo men første gang med dobbel, første var enkel ) når jeg får posetiv test når er det lurt å ha samleie så sjansen er størst? håper raskt svar. blir litt utolmodiig her. håper så den kommer(eggløsninga) så vi får prøve iallefall!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309320-eggl%C3%B8sning-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Menstruasjonen kommer ca 14 dager etter eggløsning, det ligger ganske fast. Det er ikke sikkert at det betyr du har hatt eggløsning om du får en blødning, den kan komme av andre årsaker, for eksempel at du selv har produsert østrogen i en periode. De fleste som får eggløsning på pergotime, får det innen en uke etter siste tablett, men det kan gå lengre tid. Eggløsningstester er ikke alltid til å stole på. Til dine spørsmål: Hadde jeg eggløsning første runde med pergo, pga di smertene å pga jeg fikk mens? Svar: det kan du ikke regne sikkert med. Tror du jeg får eggløsning denne gangen? Svar: det er umulig å si noe om Er det forsent nå å vente eggløsning? Svar: nei, den kan komme senere enn ventet eller skal jeg fortsette å teste? Svar: jeg vil i stedet for eggløsningstester anbefale deg å måle temperatur hver morgen til samme tid. Etter eggløsning stiger temperaturen et par streker. Når den har vært høyere i en uke, kan du sjekke med en blodprøve (måling av progsteron) og se om det har vært eggløsning. Det blir en dobbel sjekk. Kan den ennå komme? Svar: ja Når bruker mann å få eggløsning med pergo? Svar: som anført vanligvis innen en uke etter siste tablett er det sikkert mann får det? er sjansen stor får at mann får det med dobbel kur ? Svar: nei. Hvis du har for lite østrogen kan det forklare at det ikke virker. Da må det evt. sprøyter med hormon til å få frem eggløsning, men det lykkes da som regel. Lykke til, heldigvis er du ung og det er en viktig faktor for at det skal lykkes på dne ene eller den andre måten. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309320-eggl%C3%B8sning-pergotime/#findComment-2520726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.