Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år gammel jente, og jeg lurer på om noen sitter på informasjon om tilstanden patologisk alkoholrus?

Jeg tror nemlig jeg er innenfor dette. Jeg blir så helt forferdelig når jeg har drikki, og jeg trenger ikke å ha drikke mye. Innimellom kan jeg drikke litt, og det går bra, andre ganger tåler jeg ikke engang en øl. Jeg våkner alltid dagen etter med skikkelig angst, husker aldri for hva, men jeg er blitt fortalt hvordan jeg blir: Alt går fint, jeg er koselig å være med og er meg selv. Helt plutselig endre jeg meg helt. De tingene jeg gjør blir oppfattet som "ubevisst"/ukontrollert. Jeg blir aggressiv, sint og skikkelig voldelig/voldsom. Jeg blir redd for rare, urealistiske ting som at politiet er ute etter meg, noen som skal drepe meg, romvesner (faktisk..), at jeg skal dø i grøftekanten og at ingen skal finne meg; i det heletatt ganske grepet av angst. Det ender nesten alltid med at jeg begynner å vandre. Det er ikke snakk om korte avstander: jeg går i timesvis uten å vite hvor, og dette skjer mens jeg er redd. Lengste jeg konstant har gått var over 8 timer uten å vite hvor jeg var..Politiet er blitt satt inn til å lete to ganger! Plutselig skjønner jeg ingenting; hvorfor jeg er der jeg er, hvorfor jeg blør, hvorfor jeg er dritsliten, hvorfor det er morning, hvorfor klærne er ødelagt, hvorfor jeg er full av gress og jord osv.. Jeg blir redd når jeg ikke husker.. Og at det skal variere så innmari på mengde. Jeg har funnet ut at om jeg skal drikke noe som helts skal jeg være uthvilt, mett, ikke ha mensen og være i godt humør. Jeg tar kun med meg hva jeg selv kan drikke og drar ikke uten en person som vet om dette. Jeg føler meg flau når jeg ødelegger alt på denne måten, og får følelsen av at folk bare tror jeg drikker meg drita, men man blir ikke supfull av EN øl, ETT glass vin osv. En annen ting er at min far er likedan. Det er skremmende, men han er prikklik på dette området, og han også ender med å gå i timer.. Hva er dette om det ikke er patologisk alkoholrus? Kan man få det som diagnose? (jeg har kun fått det foreslått av fastlegen, som visste rent lite om det..) Hva er det egentlig?? Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309322-patologisk-alkoholrus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...