Gå til innhold

p-piller og hoppe over mensen

Anbefalte innlegg

Gjest ble plutselig bekymra....

Jeg er i et fast forhold og har et aktivt sexliv. Jeg går på p-pillen, og fikk det for meg at jeg skulle la være å ta avbruddspillene denne måneden. Så jeg har ikke hatt mensen, men så begynte jeg å lurte på, kan det være farlig? Kan jeg bli gravid? Hva skjer om man ikke tar avbruddspillene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309323-p-piller-og-hoppe-over-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aliza1365380759

Det skjer ikke annet enn at du utsetter mensen.. Selv tar jeg som oftest tre brett i ett, slik at jeg har mensen hver tiende uke. Det kan hende du får mellomblødning, det er ikke farlig, men da er det like greit å bare få mensen. Jeg pleier å få mellomblødning samme dag som jeg tar siste hormonpille når jeg tar tre brett i ett. Dette forutsetter at du tar monofasepiller, altså piller hvor alle hormonpillene er like. (nei, dette er ikke en oppfordring til å "klusse" med p-pillene sine, jeg bare forteller hvordan jeg utsetter mensen uten store problemer)

Gjest Mariannioslo1992

Nei det er ikke farlig.

Tidligere sa forskning at du kunne hoppe over mensen i en tre månders periode. Nå er et år sikkert leste det på lommelegen. Jeg begynte Mercilon i Mai fjor hadde mensen i juli. Skal ha mensen i Juli i år. Er ingen fan av mensen og typen min er også fornøyd med at jeg ikke har mensen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...