Gå til innhold

Ilinger i hode

Anbefalte innlegg

Gjest mailiss

Hei! Jeg begynte tidlig på året med at jeg pluttselig fikk veldig vondt i hovedpulsåren(føltes sånn) på høyre side av halsen.Tok røngten av halsen, men fant ikke noe. Hadde også et merkelig trykk i ytre høyre øre i lengre tid. Det vonde punktet på halsen gikk over etter ca 2 uker. Tok forskellige blodprøver, hvor de fant ut at jeg hadde et stoffskifte som var litt lavt(jan 08). Tok nye prøver etter 1mnd. hvor det ikke var noen endring, og nye etter 3mnd. som jeg ikke har fått svar på. Så de siste 2 mnd. har jeg hatt ilinger i oppe på venstre side av hode, føles som varme elektriske ilinger. Og forrige fredag fikk jeg synsforstyrringer på venstre øyet... ikke sikker. Det varte i ca. en halv time. begynte som at deler av synsfeltet var borte(akkurat som om du hadde sett på et sterkt lys) også gikk det over til at det liksom lå en regnbue over øyet. Hadde betennelse på synsnerven(høyre øyet) for ca. 8-9 år siden. Hva kan være årsaken...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309351-ilinger-i-hode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Det er godt å vite at synsforstyrrelsen har gått over men jeg synes fortsatt at skal dette seriøst. Du skriver ikke hvor gammel du er og om du opplevde smerte i halspulsåren på hø side av nakken samtidig som du opplevde synsforstyrrelsen ? Dette er viktig å vite fordi smerte over halspulsåren kombinert med synsforstyrrelse kan i noen tilfeller skyldes en rift i halspulsåren som er en potensiell alvorlig tilstand. Det er viktig å huske at dette er en relativ sjelden tilstand men for sikkerhetsskyld bør pasienten bli undersøkt umiddelbart på sykehus med MR undersøkelse eventuelt ultralyd undersøkelse (vanlig røntgen gir ingen informasjon om akkuratt denne tilstanden). Dersom du føler deg helt bra nå er dette et meget godt tegn men jeg vil uansett anbefale at du tar kontakt med din egen lege eller legevakten så snart som mulig for en nærmere undersøkelse og vurdering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309351-ilinger-i-hode/#findComment-2521619
Del på andre sider

mailiss1365380727

Det er godt å vite at synsforstyrrelsen har gått over men jeg synes fortsatt at skal dette seriøst. Du skriver ikke hvor gammel du er og om du opplevde smerte i halspulsåren på hø side av nakken samtidig som du opplevde synsforstyrrelsen ? Dette er viktig å vite fordi smerte over halspulsåren kombinert med synsforstyrrelse kan i noen tilfeller skyldes en rift i halspulsåren som er en potensiell alvorlig tilstand. Det er viktig å huske at dette er en relativ sjelden tilstand men for sikkerhetsskyld bør pasienten bli undersøkt umiddelbart på sykehus med MR undersøkelse eventuelt ultralyd undersøkelse (vanlig røntgen gir ingen informasjon om akkuratt denne tilstanden). Dersom du føler deg helt bra nå er dette et meget godt tegn men jeg vil uansett anbefale at du tar kontakt med din egen lege eller legevakten så snart som mulig for en nærmere undersøkelse og vurdering.

Jeg er 49 år og har vært til MR av halsen, for et halvt år siden(som jeg skrev i innlegget). Halsen er helt fin igjen, det er mer illingene i hodet og trykket i øret som bekymrer meg mer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309351-ilinger-i-hode/#findComment-2521997
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...