Gå til innhold

Flatbrysta med ønske om silikon

Anbefalte innlegg

Gjest En frustrert

Hei. Jeg er en jente på 21 år som sliter stort med selvtilliten. Jeg er helt flatbrystet og vil få gjort noe med dette. Er kun litt hos meg. Regner med siden jeg er 21 år og har normal mens, at det plutselig ikke kommer til og vokse mer. Jeg går med bh for at det skal se ut som jeg har litt bryster under genseren, men trenger vel egentlig ikke det. Ikke en gang A-cup. Jeg syns også brystvortene mine og området rundt de er usedvanlige små. Mine hoved spørsmål er vel om det går ann i det heletatt å få lagt inn brystproteser uten at det ser helt forferdelig ut og at det ikke vil se ut som en liten ''rund ball'' pga at det er så lite der fra før. Jeg vil jo selvfølgelig at de skal se så normalt ut som mulig. Jeg er normal i størrelse, 176 høy og rundt 65-70 kg. Er veldig aktiv når det gjelder sport og vil ikke ødelegge dette. -Vil de ha mer komplikasjoner for meg som har så lite fra før? -Vil huden bli strekt og stygg? -Kan jeg gjenomføre et svangerskap uten kompikasjoner? På forhånd takk.. Hilsen frustrert 21'åring som veldig gjerne vil ha bedre selvbilde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309432-flatbrysta-med-%C3%B8nske-om-silikon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nye pupper - here I come

Jeg la inn silikon. Er 164 høy og 58 kilo. Gikk fra en liten 80A til 80C. Jeg la det inn under muskelen for at det skulle bli mer naturlig. (Litt mer polstring foran gjør at de ikke blir som en rund ball)

Men jeg har lest at folk oftest ikke får bedre selvtillit av å legge inn silikon. Selvtillig eller mangel på det har ingen sammenheng her.

Jeg er stort sett fornøyd. Formen og størrelsen har blitt bra. (Det hadde ikke gjort noe om de var litt mindre heller....) Men arret er synlig. Det er plassert litt for langt ned slik at du kan se det under enkelte BH-er/bikinier. Det er ikke kult:-/

Jeg la inn silikon. Er 164 høy og 58 kilo. Gikk fra en liten 80A til 80C. Jeg la det inn under muskelen for at det skulle bli mer naturlig. (Litt mer polstring foran gjør at de ikke blir som en rund ball)

Men jeg har lest at folk oftest ikke får bedre selvtillit av å legge inn silikon. Selvtillig eller mangel på det har ingen sammenheng her.

Jeg er stort sett fornøyd. Formen og størrelsen har blitt bra. (Det hadde ikke gjort noe om de var litt mindre heller....) Men arret er synlig. Det er plassert litt for langt ned slik at du kan se det under enkelte BH-er/bikinier. Det er ikke kult:-/

Takk for svar:) Det hørtes jo veldig bra ut da. Gikk du rett fra liten A til C på en operasjon? Hørt at det kan bli forskjell på huden dersom man er tynn og legger inn. Og redd for at huden skal ''strekke'' seg. Hvor lenge holdt smertene på?

Synd det med arret da:(

Gjest mora2

En venninne av meg var flatbrystet.

Hun la inn silikon, og bruker nå Bcup.

Hun er stor fornøyd med å ha bryster :0)

Protesen ble lagt under muskelen, og det ble ikke to baller.

Men de ble litt harde, og hun sliter med å få kløft.

De er ikke så "beveglige" pga av at hun hadde så lite fra før av..

Arret synes ikke i det hele tatt, men hun kan kjenne protesen på undersiden av brystet.Og har mistet litt følelse ettersom huden ble strekt sånn.(Men ingen strekkmerker)

Men hun er som sagt stor fornøyd! :0)

Jeg selv la over muskelen, men jeg hadde lommer fra før ;0)

Gjest Anne Bitten

.Det er mye man kan gjøre i dag med BH og klær generelt. Sånn rent helsemessig er det jo bra å være fornøyd med den kroppen man har, tenker da på at silikon må skiftes ut. Men jeg er ikke imot silikon, så tenker at du får vurdere om det er verdt det for deg.

Den filmen som heter kroppen min av en norsk dame synes jeg også er kjempefin.Jenter får ofte dårlige kommentarer om kroppen sin, og merkelig nok kommer disse kommentarene oftes fra andre jenter og kvinner. Ikke fra menn!

Må forresten legge til at jeg var flatbrystet som ung brukte aldri BH, men fikk pupper da jeg la på meg etter svangerskap. Men ser i ettertid at jeg hadde en fantastisk fin kropp som ung, det jeg angrer på er at jeg la på meg. Ser også nå masse flotte damer som er flatbrysta, men flotte er de med ungdommelige pupper struttepupper, og de ser frisk og sunn ut. I motsettning til meg og mange andre som har lagt på meg.

Så hun Idoldommeren som spiller i Surferosa sa at hun syntes det var kjekt med små pupper, det sto utenpå et blad nå nylig husker ikke hvilket.

Menn som ønsker å bli dame får jo ta hormontabletter for å få pupper. Merkelig at kvinner som bare ønsker litt ekstra ikke får det. Espen Esther Pirelli er kanskje den rette til å svare på hvorfor det er sånn...

Gjest Nye pupper - here I come

Takk for svar:) Det hørtes jo veldig bra ut da. Gikk du rett fra liten A til C på en operasjon? Hørt at det kan bli forskjell på huden dersom man er tynn og legger inn. Og redd for at huden skal ''strekke'' seg. Hvor lenge holdt smertene på?

Synd det med arret da:(

Det er visstnok veldig forskjellig fra person til person hvor mye man kan legge inn på en gang. Mener jeg la inn 325 ml. Og det var på EN operasjon.

Det gjorde vondt i starten. De første dagene så vondt at det nesten var umulig å stå opp fra senga. (Kunne ikke rulle ut eller sette meg rett opp.) Så vær forberedt på at du trenger hjelp helt i starten.

Jeg mener at jeg kutta ut smertestillende etter 3-4 dager, og var tilbake på jobb etter en uke. Prøvde meg en tur på badeland etter 3 uker. Helt greit å være der, men umulig å strekke armene så mye at jeg kunne svømme.

Det tok også laaaang tid før jeg kunne trene brystmusklene igjen.

Det gjør visstnok mye mindre vondt om du legger protesen oppå muskelen. (Men utseende blir da ofte ikke så bra i mine øyne.)

Annonse

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Brystproteser blir aller finest hos dem som har litt mer vev til å dekke over protesen. Men selv hos dem som er tflate, vil proteser se ganske naturlig ut om man ikke velger for store proteser, og man slipper unna kapsledannelse. Det er bare hvis du får kapsler (som skyldes skrumping av bindevevshinnen som danner seg rundt protesen), at protesene ser ut som baller. Huden blir ikke strukket så mye at det har betydning om ikke protesene er svært store. Du må gjerne bli gravid og amme, men iblanmt må man justere resultatet etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...