Gjest Julledulle Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 for litt over en mnd siden begynnte jeg å få intens kløe i underlivet lysken og litt på rumpen. På huden kunne jeg ikke se noe form for utslett, men det klødde spesielt på en slags byll som satt i huden under de øvrige kjønnshårene, som senere utviklet seg til et sår pga kløe. Iløpet av denne tiden har kløen blitt værre og værre. Jeg har hatt noen blemmer på og mellom fingrene, men ikke spesielt store, og noen i lysken, på armene, siden av ryggen og endel på lår/rumpeballene og anklene. Her de siste dagene har jeg og fått masse knupper på stort sett hele kroppen. Områdene er røde og knuppene er litt hvit aktige. Det klør så voldsomt at jeg får maks 3 timer god søvn. Det er verst når jeg sover, og når jeg har det varmt. Jeg har vært hos fastlegen min to ganger. Hun har bare gitt meg resept på hydrocortison salve 0,1%, og bedt meg om å ta antihistaminer. Dette hjelper overhodet ikke. Jeg har fått henvisning til en hudlege, men de har ikke ledig tid før i august. Jeg fåreslo for legen at det kunne være skabb, men det sa hun bare at jeg måtte ta med en hudlege. I noen av blærene kan jeg se sortaktige striper, men hun mente det bare var sår etter kløing. Hva kan jeg gjøre, for jeg holder på å bli gal, og det går utover skole og jobb. Kan jeg behandle meg selv uten å få diagnosen fra en lege? Og er det evt farlig å gjennomgå nix behandlig hvis det skulle vise seg å ikke være skabb?? Mvh julle 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309459-intens-hudkl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.