Gå til innhold

Intens hudkløe

Anbefalte innlegg

Gjest Julledulle

for litt over en mnd siden begynnte jeg å få intens kløe i underlivet lysken og litt på rumpen. På huden kunne jeg ikke se noe form for utslett, men det klødde spesielt på en slags byll som satt i huden under de øvrige kjønnshårene, som senere utviklet seg til et sår pga kløe. Iløpet av denne tiden har kløen blitt værre og værre. Jeg har hatt noen blemmer på og mellom fingrene, men ikke spesielt store, og noen i lysken, på armene, siden av ryggen og endel på lår/rumpeballene og anklene. Her de siste dagene har jeg og fått masse knupper på stort sett hele kroppen. Områdene er røde og knuppene er litt hvit aktige. Det klør så voldsomt at jeg får maks 3 timer god søvn. Det er verst når jeg sover, og når jeg har det varmt. Jeg har vært hos fastlegen min to ganger. Hun har bare gitt meg resept på hydrocortison salve 0,1%, og bedt meg om å ta antihistaminer. Dette hjelper overhodet ikke. Jeg har fått henvisning til en hudlege, men de har ikke ledig tid før i august. Jeg fåreslo for legen at det kunne være skabb, men det sa hun bare at jeg måtte ta med en hudlege. I noen av blærene kan jeg se sortaktige striper, men hun mente det bare var sår etter kløing. Hva kan jeg gjøre, for jeg holder på å bli gal, og det går utover skole og jobb. Kan jeg behandle meg selv uten å få diagnosen fra en lege? Og er det evt farlig å gjennomgå nix behandlig hvis det skulle vise seg å ikke være skabb?? Mvh julle

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309459-intens-hudkl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...