Gjest K35 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg er en kvinne på 35 år med 3 barn i alderen 1-6 år. Jeg er bekymret fordi jeg i det siste halve året har opplevd mye utflod, til dels blodblandet og brunlig utflod mellom menstruasjonene og av og til i forbindelse med samleie. Jeg har også jevnlig en del stikkende smerter i lysken på høyre side. Jeg har vært til fastlegen min og gynekolog. Sistnevnte undersøkte meg med ultralyd innvendig, men han så ikke noe unormalt. Han mente at økningen i utflod skyldtes feil bakterieflora og jeg fikk kurer for dette, dog uten at det hjalp. Den blodblandede utfloden, mente han har sammenheng med eggløsning. Jeg har imidlertid ikke opplevd dette før det siste halvåret og synes det høres litt rart ut. Ellers fikk jeg idag vite at fastlegen ikke tok celleprøve etter en siste fødselen. Det vil si at det er over 3 år siden forrige gang jeg tok celleprøve. Jeg vil selvsagt få dette gjort, men jeg lurer på om jeg bør få tatt andre undersøkelser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309540-blodblandet-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Bruker du prevensjon? Både hormonell prevensjon og spiral kan gi slik utflod med blødning. Så kan det foreligge det som betegnes en ektopi, en slimhinne med rikelig med kjertler på livmorhalsen. Det kan legen se ved undersøkelse, og gynekologen kan utføre kolposkopi og se nøyere på forholdene. Det er en godartet forandring som kan behandles med laser eller frysing. Spør legen om det kan være årsaken. Få gjort en ny celleundersøkelse, og er du hos gynekolog evt. Også koploskopi (en slags kikkert). Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309540-blodblandet-utflod/#findComment-2523305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.