Gå til innhold

Jenter som får seg kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest en annen jente

Ja, hva er det med jenter som får seg type? Mange av dem har en tendens til å ikke ha "tid" til vennene sine lenger. Forsvinner så og si helt og har visst nok med forelskelsen. Men om det en dag blir slutt, ja DA kommer de tuslende tilbake med kjærlighetssorg og forventer at alle skal stille opp og trøste. Ærlig talt synes jeg ikke dette er riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309553-jenter-som-f%C3%A5r-seg-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Enig i at slikt er irriterende, selv om en må vise en viss forståelse tidlig i forholdet. Har irritert meg grønn over både venner og venninner som totalt forsvinner når de får kjæreste. Og som antar du lojalt stiller opp om forholdet tar slutt.

En bør ikke glemme vennene sine om en får seg kjæreste, og særlig ikke om en ønsker å beholde dem som venner om forholdet tar slutt.

Gjest mora2

Det er vel vanlig når man er forelsket at man vil være mest mulig med sin kjære.

Men man burde jo holde kontakten med vennene.

Om det er gode venner, har de som regel forståelse for at man er forelsket, og gleder seg på deres vegne.

Gutter er like ille også.De blir til vandrene tøfler ;0)

Gjest slipsknut

Det er vel vanlig når man er forelsket at man vil være mest mulig med sin kjære.

Men man burde jo holde kontakten med vennene.

Om det er gode venner, har de som regel forståelse for at man er forelsket, og gleder seg på deres vegne.

Gutter er like ille også.De blir til vandrene tøfler ;0)

"Vandrende tøfler" LOL!

Annonse

Jeg er enig med deg, og det gjelder "jenter" i alle aldre. Jeg synes gutter og menn er flinkere til å ta vare på kamerater og fritidsinteresser selv om de får kjæreste. I tilegg har kvinner en tendens til å "adpotere" mannens interesser og er veldig opptatt av å være slik de tror kjæresten vil ha dem. Mannfolk mister ikke hodet i fullt så sterk grad når de blir forelsket.

I gamle dager, før mobiltelefonen ble oppfunnet, kunne noen jenter finne på å sitte inne hele lørdagskvelden i tilfelle kjæresten skulle ringe. Det tror jeg neppe gutta gjorde.

Gjest en annen jente

Jeg er enig med deg, og det gjelder "jenter" i alle aldre. Jeg synes gutter og menn er flinkere til å ta vare på kamerater og fritidsinteresser selv om de får kjæreste. I tilegg har kvinner en tendens til å "adpotere" mannens interesser og er veldig opptatt av å være slik de tror kjæresten vil ha dem. Mannfolk mister ikke hodet i fullt så sterk grad når de blir forelsket.

I gamle dager, før mobiltelefonen ble oppfunnet, kunne noen jenter finne på å sitte inne hele lørdagskvelden i tilfelle kjæresten skulle ringe. Det tror jeg neppe gutta gjorde.

Sant det du sier der. Og det virker som jentene går over til kjærestens vennekrets. Nå har jeg vært såpass snill at jeg ikke har avvist venninner som har kommet gråtende tibake når det er slutt, men jeg lurer på hvordan reaksjonen hadde vært hvis jeg avviste dem da? Noen som har prøvd kanskje? Det virker som en selvfølge og uskreven regel om at man skal stille opp for venninner da.

Jeg er helt uenig med deg. Hvorfor ikke vise litt storsinn når en venninne er forelsket. Når det skjer – så blir man naturlig nok veldig oppslukt av den man er forelsket i. «Forelskelsens galskap» går over, og såpass romslighet bør man kunne vise overfor gode venner når amors piler har fått inn en fulltreffer!!

Gjest en annen jente

Jeg er helt uenig med deg. Hvorfor ikke vise litt storsinn når en venninne er forelsket. Når det skjer – så blir man naturlig nok veldig oppslukt av den man er forelsket i. «Forelskelsens galskap» går over, og såpass romslighet bør man kunne vise overfor gode venner når amors piler har fått inn en fulltreffer!!

Jeg viser absolutt storsinn. Som jeg sa har jeg aldri avvist venninner som har kommet tilbake til meg etter det er slutt med kjæresten. Jeg har bare noen tanker rundt temaet.

Ikke alle blir slik, men ja...en del ble det. Jeg tror nok man må gi det litt tid, og så se om den som har fått seg kjæreste får mer tid etterhvert. Om det forblir slik lenge er det jo litt grunn til å uroe seg. Akkurat nå er jeg litt halvveis bekymra for en kjæreste jeg ikke har møtt, og de har vært sammen i fire måneder nå. Med den forrige kjæresten var det helt motsatt. VEnninna mi skulle ha med henne på alt, men nå....nå virker det som den nye ikke vil møte noen av oss (ut fra sagte unnskyldninger). Litt creepy.

Men. Alt har det med å ordne seg. Ta det med ro, og se hva som skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...