Gå til innhold

smerter i underlivet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg har i to år hatt smerter i underlivet. Smertene oppstod plustelig og var lokalisert over hele underlivet, i begge lysker og etterhvert på innsiden av lårene og i nedre del av magen. Smertene er der hele tiden, blir verre utover dagen og kan beskrives som murrende, brennende og stikkende. Noen ganger er det vondt selv med den miste berøring. Det er også smertefullt å ha sex. Jeg har hatt salpingitt for ca 6 år siden, men hadde ingen smerter i etterkant av avsluttet antibiotikabehandling. Jeg har også hatt en soppinfeksjon for ca 5 år siden. Ved ultralydundersøkelse fant man flere små cyster på begge ovariene, men har ingen symptomer på PCOS. Gynekologen jeg var hos kunne ikke gi meg noen forklaring på smertene eller hva jeg kunne gjøre med det. Jeg har ingen infeksjoner, men de siste dagene har jeg kjent et økende ubehag i skrittet i form av svie og lett kløe. Er det mulig å ha soppinfeksjoner uten uttalt kløe? Finnes det noen diagnose og/eller behandling for plagene min? Jeg vil så gjerne bli frisk og lurer på om du har noen råd til meg. Jeg er 30 år, har ingen barn eller fast partner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309555-smerter-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan utfra din beskrivelse være den tilstand man betegner som vulvodyni, en slags nervesmerte (nevralgi). Man kan forsøke å behandle med ulike medikamenter, f.eks. medisiner man ellers bruker ved epilepsi eller depresjon. Be din lege om å henvise deg til et senter med spesiell ekspertise som Olafiaklinikken i Oslo eller Rikshospitalet, det siste sted har dessverre lang ventetid.

Man kan ha sopp uten noen som helst symptomer.

Jeg håper du kan få hjelp, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309555-smerter-i-underlivet/#findComment-2523635
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...