Gå til innhold

Ektemake vs kvinnen/mannen i ditt liv......

Anbefalte innlegg

Gjest hva er lykkelig kjærlighet?

Er sånn i tvil om jeg skal fortsette forholdet med mannen min. Vi har ingen barn, men jeg føler at det mangler litt følelser og at han ikke gir meg nok av seg selv/følelser (han er økonom og ganske preget av praktisk tenkning..........)

Føler du at du lever med mannen/kvinnen i ditt liv? Hvorfor?

hva er et godt og lykkelig parforhold? hvor mye kan man tåle på utroskapsfronten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309631-ektemake-vs-kvinnenmannen-i-ditt-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Var enormt forelsket... og kunne gitt hele mitt liv pga den mannen. Følelsene rev og slet i meg, og alle tanker dreide seg om Han.

Men jeg kunne ikke forbli i forhold med han. Han var så intens, kunne være voldelig, og vi var som natt og dag. Følelsesmessig var det derimot STORT! Enormt intense følelser.

Jeg gikk.

Noen år senere ble jeg med min nåværende mann. Han er mer rolig. Finnes ikke romantisk, og det er ingen intense følelser. Jeg vet han elsker meg- men han sier det aldri. Savner av og til mer "liv" i forholdet- men har godtatt situasjonen. Kan aldri tenke meg å forlate han.

Du undertegner "Hva er lykkelig kjærlighet?". Jeg er i det nå vil jeg si.

Du må kjenne etter på hva som er mest viktig for deg.

Var enormt forelsket... og kunne gitt hele mitt liv pga den mannen. Følelsene rev og slet i meg, og alle tanker dreide seg om Han.

Men jeg kunne ikke forbli i forhold med han. Han var så intens, kunne være voldelig, og vi var som natt og dag. Følelsesmessig var det derimot STORT! Enormt intense følelser.

Jeg gikk.

Noen år senere ble jeg med min nåværende mann. Han er mer rolig. Finnes ikke romantisk, og det er ingen intense følelser. Jeg vet han elsker meg- men han sier det aldri. Savner av og til mer "liv" i forholdet- men har godtatt situasjonen. Kan aldri tenke meg å forlate han.

Du undertegner "Hva er lykkelig kjærlighet?". Jeg er i det nå vil jeg si.

Du må kjenne etter på hva som er mest viktig for deg.

mannen min har vært utro, og er i tillegg lite flink til å vise at det er MEG han vil ha......... så er så usikker her............. :((((((

vi har aldri hatt den STORE lidenskapen :((((((

Gjest sjøstjerna

mannen min har vært utro, og er i tillegg lite flink til å vise at det er MEG han vil ha......... så er så usikker her............. :((((((

Har du snakket med han da? Hva sier han når du forteller det du har skrevet her?

Har du snakket med han da? Hva sier han når du forteller det du har skrevet her?

han var utro gjentatte ganger . derfor det er så vanskelig...... han var usikker på om han ville ha meg i starten (hadde jo opplevd noe fantastisk med den bitchen), men sier nå at han elsker meg og er glad i meg.......... og kjøper rose nå og da, men det er bare ikke nok...... jeg har så stort sinne at jeg er i ferd med å ødelegge følelsene hans.......... og han klarer ikke gi noe særlig.....

Gjest sjøstjerna

han var utro gjentatte ganger . derfor det er så vanskelig...... han var usikker på om han ville ha meg i starten (hadde jo opplevd noe fantastisk med den bitchen), men sier nå at han elsker meg og er glad i meg.......... og kjøper rose nå og da, men det er bare ikke nok...... jeg har så stort sinne at jeg er i ferd med å ødelegge følelsene hans.......... og han klarer ikke gi noe særlig.....

Skjønner godt du er sinna etter gjentatt utroskap. Han er heldig at du har holdt ut- og ikke har gått! Om han ikke tåler at du er sinna er han ikke mye verdt. Han kan ikke forvente at du skal være blid etter gjentatt utroskap.

Du kan evt tilgi- men det trenges tid til å bygge opp tillit igjen. Om han ikke skjønner det....

Hva om du tar en ferie-tur alene? Hvor du sier til han at du trenger en tur alene for å tenke på hva du vil med forholdet? da kunne kanskje han kjent litt også på frykt- og på hva han vil.

Annonse

Jeg føler jeg lever med han som er riktig for meg. Det ble riktignok ikke pappaen til sønnen min, med den neste. Sånn er livet.

Hvorfor er han den jeg vil være sammen med?

Fordi han får meg til å le. Han bringer fram de beste sidene ved meg og gjør at jeg føler meg verdsatt og verdifull. Fordi vi kan være rasende uenige og fremdeles verdens beste venner. Fordi vi har lidenskap og trygghet i en herlig blanding. Fordi jeg finner noe nytt jeg liker ved han nesten hver eneste dag. Han elsker meg og jeg elsker han, kort og godt :)

AneM1365380603

Jeg brukte to år på å bestemme meg for om jeg ville være med mannen min eller ikke. Det var to år med mye usikkerhet, men en dag tenkte jeg at jeg elsker han. Etter det har jeg aldri tvilt et sekund. Forholdet vårt roet seg med det, og vi har hatt noen vidunderlige år sammen.

Han er så utrolig positiv. Han ser ikke problemer, bare løsninger. Han arbeider mye, både på jobb og hjemme, men lager aldri dårlig stemning om noe går han i mot.

Han er en flott far og stefar, og en romantisk og snill ektemake som tenker på andre før seg selv. Noen ganger lurer jeg på om jeg fortjener han, men han har fått fram det beste i meg også. Jeg kan ikke være grinete kjerring med en sånn mann. Jeg har lært meg å stelle godt med det jeg er glad i :o)

Gjest minnah

Jeg tror personlig at om den store lidenskapen ikke fantes i begynnelsen, når man vanligvis er stormende forelsket, så er det liten sannsynlighet for at den kommer senere.

I tillegg har han vært utro flere ganger, du er forbanna, og usikker. En rose nå og da er selvsagt ikke nok, men har du forklart ham dette på en rolig måte? Eller kanskje han føler et krav om at "alt" han gjør må være stort og kjærlig før det er bra nok, fordi han har såret deg sånn? Og dermed har gitt opp litt fordi du uansett er sint?

Tror sjøstjerna har et godt forslag, dere trenger kanskje å være fra hverandre en stund. Kjenner man at man savner hevrandre, kan det være verdt å gi forholdet et forsøk til - dersom sinnet og usikkerheten fortsetter er det kanskje ikke verdt det.....

bare mine tanker her.

''Føler du at du lever med mannen/kvinnen i ditt liv?''

Ja. :o) Så absolutt! Vi vil bli gamle sammen og tror og håper at vi får til det, det føles så riktig at det er oss to.

''hva er et godt og lykkelig parforhold?''

For meg er det et forhold der man har stor respekt for hverandre, er dypt og inderlig glade i hverandre, ikke føler for å kalle hverandre stygge ting, ikke har noen interesse av å presse den andre ned, men støtter og roser og hjelper hverandre.

''hvor mye kan man tåle på utroskapsfronten?''

Ikke mye. Ikke jeg i alle fall. Kanskje jeg kunne tilgitt en gang, det kommer helt an på omstendighetene, men to ganger - aldri.

Gjest min mening her

Jeg lever i et kjempebra forhold. Vi respekterer hverandre og gjør det beste for den andre part. Vi har samme humør og ler mye. Det er viktig i et forhold. Er masse sammen på fritiden og familien kommer først av alt for oss begge.

Utroskap er ikke akseptabelt. Hvis ikke den ene parten har ryggrad nok i et forhold til å si at man vil skilles før man er sammen med andre så er det ikke en ordentlig mann/kvinne som er noe å samle på.

Lidenskap er ikke alltid det viktigste for mange, men man skal ha lyst til å ha sex med partneren alikevel og ha det godt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg kvittet meg med mannen og funnet en annen snill gutt der ute. Du fortjener å ha en partner som er deg tro for alltid og vil det beste for deg. Gjør det før det blir barn av det.

Gjest nicht nick heute

Lykkelig kjærlighet..

Det må være når to mennesker respekterer hverandre. Når de støtter hverandre og gir ros og trygghet.

Når de stiller opp for hverandre og backer opp for når den andre trenger det.

Når de føler at de er to om det meste, både av praktiske ting og når de samtaler om prosjekter med hus, hjem, familie etc...

Kan vel ramse opp en del her, men man må føle man blir verdsatt og respektert OG godtatt (for hvem man ER og ikke for hvordan man ser ut og hva man presterer)..

Jeg er på tur ut av et langt ekteskap pga disse manglene, bl.a...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...