Gå til innhold

Brev kommer i retur i ett sett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apropos Posten: en i familien har forlengst flyttet ut av redet, men på studenters vis har h*n bodde mange forskjellige steder innen Oslo i de siste årene. H*n har samvittighetsfullt opplyst Posten om sin nye adresse hver gang - med unntak av bankbrev. Der har h*n beholdt sin gamle adresse (vår) av redsel for at viktige ting skulle komme bort. Det blir ca. 6 brev i året, tenker jeg.

Når jeg omadresserer disse brevene, stryker jeg ut adressen vår, og skriver NY ADRESSE! med store bokstaver og pil til der jeg har skrevet ned den nye adressen h*n bor på nå.

Sikkert som lås ligger brevet i kassa vår noen dager etter. Posten har oversett de store bokstavene og utstrykingen.

Det er vinduskonvolutter. Om man kakker brevet hardt mot bordet, kan det gli nedi konvolutten, og dermed forskyver utstrekingen seg og vår adresse kommer tilsyne igjen. Men hallo! jeg har jo streket med svart tusj, og bokstavene mine om ny adresse er klare og tydelige. Hvordan går det an å overse dette? Da jeg sa til mannen min at nå var jeg lei av å holde på sånn (det er hendt at et brev kommer tilbake tre ganger før vi gir opp) og klager til Posten, svarte han at kanskje de har sluttet med å ettersende/la folk omadressere for hånd.

Hva??? Det kan da ikke stemme?

Fortsetter under...

Skrevet

Legg brevet i en ny konvolutt og send det på den måten. Hvis det er 5-6 brev i året er det da ikke store utgiften.

Skrevet

Har du forsøkt å sette på frimerke?

Det er en eller annen forandring når det gjelder antall ganger de vil levere ett og samme brev, uten ny porto. Dvs. de (Posten) _har_ allerede levert brevet til dere, og er derfor ikke villige til å sende det et nytt sted til samme pris, bortsett fra tilbake til avsender eller til påtrykt adresse.

Jeg vet det høres molbo ut at de kan sende det til dere X ganger i stedet for én gang til riktig sted, men jeg tror faktisk det er en regel som gjør at resultatet blir omtrent sånn.

NSB og posten har tapt seg etter at blårussen overtok

synes

Skrevet

Ta en telefon til mottakeren og be h*n melde adresseendring til banken.

Skrevet

Legg brevet i en ny konvolutt og send det på den måten. Hvis det er 5-6 brev i året er det da ikke store utgiften.

Aha. Det har med regler å gjøre, ja da, så.

Nei, store summer er det ikke. Men jeg ble så utrolig trekt, som det heter i Gudbrandsdalen. Irrrritert! Men er det en regel, skal jeg jammen slutte med å irritere meg og bare sende det med nytt frimerke eller i ny konvolutt OG frimerke. Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves. Ned med blårussen.

Skrevet

Ta en telefon til mottakeren og be h*n melde adresseendring til banken.

Vi HAR sagt det, men h*n svarer: - Å, Gud, ja, jeg vet, jeg vet ... jeg SKAL gjøre det, jeg SKAL.

:)

Annonse

Skrevet

Vi HAR sagt det, men h*n svarer: - Å, Gud, ja, jeg vet, jeg vet ... jeg SKAL gjøre det, jeg SKAL.

Hehe, det er typisk. Da kan du heller ta en telefon når brevene dukker opp og si at h*n kan komme og hente de. Ikke omadresser.

Gjest minnah
Skrevet

Aha. Det har med regler å gjøre, ja da, så.

Nei, store summer er det ikke. Men jeg ble så utrolig trekt, som det heter i Gudbrandsdalen. Irrrritert! Men er det en regel, skal jeg jammen slutte med å irritere meg og bare sende det med nytt frimerke eller i ny konvolutt OG frimerke. Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves. Ned med blårussen.

"jeg ble så utrolig trekt".. sier de det i Gudbrandsdalen? Det var nytt for meg :-)

Posten leverer forresten ikke til en annen adresse enn den de har fått opplyst når det sendes inn skjema for adresseforandring.

Skrevet

"jeg ble så utrolig trekt".. sier de det i Gudbrandsdalen? Det var nytt for meg :-)

Posten leverer forresten ikke til en annen adresse enn den de har fått opplyst når det sendes inn skjema for adresseforandring.

Til "trekt" (irritert over noe, sint og utfordret) har jeg fra venninna mi, som er fra Vestre Gausdal!

Gjest mandolina
Skrevet

Vi har samme problem i vår familie.

Jeg setter på en klisterlapp over vindusruten og skriver adressen på lappen, og dermed er problemet løst, uten å måtte sette på nytt frimerke.

Hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Skaff deg hvite klistrelapper som du skriver adressa på, og så klistrer du dem over vinduet på konvolutten.

Skrevet

Post sorteres også maskinelt! Hvvis du titter nederst på brevet, finner du en strekkode. Klistre en lapp over denne ( for i denne ligger all info om den adressen som opprinnelig sto på brevet), da vil jeg tippe brevet kommer rett neste gang!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Post sorteres også maskinelt! Hvvis du titter nederst på brevet, finner du en strekkode. Klistre en lapp over denne ( for i denne ligger all info om den adressen som opprinnelig sto på brevet), da vil jeg tippe brevet kommer rett neste gang!

''Hvvis du titter nederst på brevet, finner du en strekkode. Klistre en lapp over denne ( for i denne ligger all info om den adressen som opprinnelig sto på brevet), da vil jeg tippe brevet kommer rett neste gang!''

Jøss, alt man ikke vet!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...