Gjest PIA73 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jente 34 år. alenemor til gutt på 10 år. Aktiv og til tider stressende jobb. Er kommet litt i tidsklemma, og synes dagene er for korte. Har hatt mange emosjonelle tøffe tak i livet. Jeg har i 3 mnd følt meg utmattet og rar. Det begynte egentlig i februar med sorte fluer som konstant er forann øynene mine. Sees ikke i mørkt rom. I tillegg ser jeg litt "bølgete" . Har vært til øylege, hun sa jeg hadde slitne og tørre øyne. Jeg er svimmel, kvalm og føler meg "forgiftet" Det er som om jeg ikke helt er i denne verden...i tillegg er jeg blitt noe dement...til tider har jeg kløe på hele kroppen..ikke utslett, tunga har et tykt hvitt belegg som ikke kan pusses av. Veldig varierende avføring. Fra grønn veldig løs avføring til forstoppelse. Har vært hos lege og han har funnet følgende: Vandrende nyre, mellomgulvsbrokk, fortettet bakre bihuler...( fikk Dalacin, noe som ordnet dette ) Blodprøver ok, bortsett frs magnesiumverdi på 1,03 ( Hva betyr det? Og karbamid på 2,05 ( ?? ) Har tatt fecaltest uten utslag. Ultralyd abdomen...ok. MR hode...ok..Gastroskopi (mg brokk) ultralyd nyrer og urinveier ( ren mobilis ) Cytologi urin..ok. Jeg var i Mexico i november - 2007. Kan jeg ha fått noe der som slår ut slik så sent? Kan jeg ha virus? bakterier? parasitter? Var i marokko for 8 år siden og ble matforgiftet der..kan dette slå ut i ettertid? ( Var litt samme sinnsfølelsen ( "fjernhet" ) jeg har nå..bare kortvarig )Legen min ser ut til å gi meg opp..men jeg er ikke frisk...og greier ikke å gå tilbake til jobb. Har lyst til å gjøre ting, men kroppen sier stopp. Hva kan dette være? Hvilke prøver anbefaler du at jeg tar? Hvilken spesialst kan følge meg opp? Trenger sårt noen svar her...blir deprimert over at de ikke finner at hva dette kan være... Kan du hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309696-hva-er-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg forstår at du er fortvilet. At du har så mange plager uten at legene du har oppsøkt greide å finne noen forklaring. Jeg forstår at du i din fortvilelse prøver på alt, inkludert henvendelse til en ukjent "internettlege" so ikke har noe mer å gå på enn det du forteller i disse linjene. Du er sikkert klar over at det er ikke store sjanse for at jeg kan gi deg noe bra svar, b asert på dette sparsomme grunnlaget. Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose. Det jeg kan gjøre i beste tilfelle er å tenke litt høyt hvilke assosiasjoner jeg får når jeg leser om dine plager. Det første jeg tenker på at det er neppe et enkelt og samlende årsak til dine plager. Dertil er de alt for forsjkellige og spredte. Det neste jeg tenker på, har det noe med min spesialitet å gjøre? Det er infeksjoner. M en min beste vilje kan jeg ikke se at noen infeksjon, virus, bakterier eller andre parasitter ligger bak de fleste av dine plager. Bortsett fra en bihulebetennelse som du har fått ordne opp med ved en antibiotikakur. Jeg har vondt for å tro at dine utenlandsopphold har noe med dette å gjøre. Om jeg har noe forslag? Var jeg i din situasjon tror jeg at jeg ville oppsøke en indremedisiner som kan se samlet på dine plager. Lenger enn det kommer jeg neppe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309696-hva-er-dette/#findComment-2525163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.