Gå til innhold

Seksuell tenning/legning

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert og redd

Kvinne 30 her, Jeg har et problem angående et nytt teningsmønster. Etter at seksualitet hadde ligget litt i dvale etter et tøft studieår og avstandsforhold til mannen min våknet kroppen til liv når solen kom. Først var det lystføleleser rundt menn også skiftet den rettning til venniner og kvinner, og spesielt til pupper, overalt uavhengig av alder eller relasjon til disse kvinnene. Dette ble ganske kaotisk og tenkte at med engang jeg kom hjem til mannen min (vi har vært sammen i 4 år) ville det gå over, jeg elsker jo og tenner på han selv om vi har vært slitne og litt for lite sex det siste året. Men lystfølelsene har ikke gått over og vart i over en måned. Jeg har ikke lyst til å ha sex med kvinner da vagina absolutt ikke tenner meg, ei heller ta på pupper, men kvinners nærver tenner meg mest for tiden, dette stresser meg jo veldig og lurer på om legningen min forandrer seg. Jeg tenker på det hele tiden og sjekker hva jeg tenner på og prøver å styre det, veldig slitsomt og dumt. Når jeg var yngre etter et kjæreste brudd hadde jeg en lignende opplevelse som gikk over etter en stund, men det gjorde at jeg virkelig tenkte etter om jeg var lesbisk. Jeg kysset jenter og hadde sex med en vennine, men jeg sluttet med det fordi det ikke var den stoore spenningen som er med menn. Jeg føler oppriktig at jeg ikke er lesbisk eller bifil, jeg elsker spenningen med menn og forelsker meg i menn og fantaserer ikke om kvinner når jeg har sex eller onanerer. Men denne mekaniske tenningen på kvinner stresser meg og det er nesten som en fetisj, med det at det er så spontant. Jeg har lest at kvinner ofte tenner på andre kvinner selv om de er heterofile, hva er dine erfaringer med slike tenningsmønstre? Mannen min og jeg gleder oss til fremtiden sammen og har lyst på barn, men nå er jeg bare stressa og lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg har sagt til ham at jeg har hatt litt erfaringer med kvinner før, men jeg har ikke fortalt ham alle disse bekymringene som er oppstått nå. Han ville ikke likt at jeg eksprimeterte med andre kvinner når vi er sammen, det ser han på som utroskap selv om han er åpen. Og jeg vil jo egentlig bare ha ham, men nå er jeg så forvirret.. Jeg er ikke forelsket i kvinner og ønsker ikke å bo med en kvinne, kan det være at det bare er en veldig seksuell periode og den bare tenner her og der og at jeg er blitt så obs på det at jeg stresser hver gang jeg merker at det er på kvinner? Bør jeg gå til en sexolog og finne ut av dette? Jeg har ikke lyst til å miste mannen min i alt dette kaoset. I tilleg har jeg det siste året hatt panikk angst p.g.a en psykisk syk vennine som har "stjålet" alle kreftene mine i hverdagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309794-seksuell-tenninglegning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Kan du ikke bare glede deg over din tenning og bruke tenningen og energien den skaper på å glede deg sammen med mannen din?

Kvinnepupper er vakre og myke og de gir de fleste gode asosiasjoner til banrdommen. Media og reklame fokuserer mye på pupper og lager lett visuelle assosiasjonsrekker til sex. Så det er ikke rart mange får puppefetisjer. Ikke bare menn, men også kvinner,

Er det ikke bare å slappe av uansett hva vi tenner på, så lenge vi ikke bryter grenser eller eksponerer noe for noen de ikke ønsker? Du er heldig du, som har et stort register å spille på, for å sette i gang tenning hos deg selv! Det betyr at jeg mener du ikke har noe å bekymre deg over.

Vil dessutenm helt uavhengig av din fasinasjon av pupper, anbefale at du setter grenser for kontakt med din venninne som har stjålet alle krefter fra deg. Ingen tjener vel på at du brenner deg helt ut? Da blir du hjelpetrengende og det vil vel i neste omgang også gå ut over venninna di, men posjoner bedre og prøv å få en ferie der du fyller batteriene! God sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...