Gå til innhold

For dere som har samboer med barn…

Anbefalte innlegg

Gjest lurerlittpåakkuratdet

…og har barn selv, hender det at du planlegger å gjøre «egne ting» når samboeren har sin del av samværet med barna sine og du selv har «barnefri». Eller er det en selvfølge å tilbringe tiden med samboeren og hans barn og ikke med f.eks venninner etc.

Fortsetter under...

Jeg prøver å gjøre litt av begge deler. Tar gjerne en tur avsted men koser meg også sammen med samboer og hans barn. Synes den tida er viktig å bruke til å gi full fokus en plass og få enda bedre kontakt med dette barnet. Synes det er mye enklere enn når ens egne er der.

Gjest Elextra

Nå er ikke jeg i din situasjon, men føler meg temmelig sikker på at jeg ville følt for å ha litt "fri" med venninner etc. når jeg hadde barnefri, dvs. mine egne barn var hos pappaen. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet om du tar deg noen sånne kvelder.

Jeg er ikke i situasjonen selv. Men om jeg hadde vært det, ville jeg helt sikkert ha gjort egne ting av og til når samboeren hadde barna sine, og jeg selv var barnefri.

Det skulle vel egentlig bare mangle!

For det første har jeg jo fri fra ansvaret til egne barn, og må benytte muligheten til å gjøre "barnløse" ting.

I tillegg tror jeg hans barn ville satt pris på litt "alenetid" med sin far innimellom.

Gjest Elextra

Jeg er ikke i situasjonen selv. Men om jeg hadde vært det, ville jeg helt sikkert ha gjort egne ting av og til når samboeren hadde barna sine, og jeg selv var barnefri.

Det skulle vel egentlig bare mangle!

For det første har jeg jo fri fra ansvaret til egne barn, og må benytte muligheten til å gjøre "barnløse" ting.

I tillegg tror jeg hans barn ville satt pris på litt "alenetid" med sin far innimellom.

''I tillegg tror jeg hans barn ville satt pris på litt "alenetid" med sin far innimellom.''

Sant nok!

Jeg har ikke vært i mine/dine barn situasjonen selv, men jeg tenker at om jeg skulle begynt på nytt, måtte det vært med en som tok "hele pakka". Vi blir jo en ny "bedrift" som skal drives sammen.

På samme måte som jeg i dag kan gjøre mine ting, (være sammen med venninner)mens mannen tar seg av ungene, måtte jeg kunne gjort dette mens den nye tok seg av ungene. Jeg hadde nok ikke sett på mine barnefrie perioder som totalt fritid, på samme måte som jeg hadde forventet at han ikke så på sine perioder som fritid.

Så om jeg hadde planlagt ting med venninner hadde kommet mer an på om det passet "hele familien" enn om jeg hadde barnefri selv.

Men som sagt, det er slik jeg ser for meg jeg ville hatt det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...