Gå til innhold

Stakkars gutten min..

Anbefalte innlegg

Gjest Lupusia

Jeg har lupus (revmatisk sykdom) og har hatt den i 11 år. Har bodd med samboeren min i et år nå, og vært litt lite synlig syk (sliter med nyrene), så sendte han en link om sykdommen for at han skal vite litt mer om sykdommen. Han har ikke sagt han har lest om den, men på mailen vår fant jeg en mail han hadde sendt (var mailadresse på siden der man kunne stille spørsmål) der han spør om hva som menes med at 70-80% overlever de første 20 åra. Står det der. Ble så lei meg på hans vegne når jeg leste det. Han er vel redd jeg skal dø fra han da. har slengt med leppa flere ganger at jeg ikke bli gammal. Fikk litt dårlig samvittighet. jeg regner ikke med å bli særlig gammel pga. sykdommen, men håper jeg blir 50 i hvert fall. Siden jeg har hatt sykdommen så lengehar jeg lært å leve med det, og akseptert det, men sikkert ikke like enkelt for han. Bør jeg si noe om at jeg så mailen? Var ikke snoking, men helt tilfeldig jeg fant den da jeg lette etter en annen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309803-stakkars-gutten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal snakke med ham om dette.

Jeg har i en del sammenhenger snakket mye med folk som har lupus, og det er alltid overraskende å få vite hvor syke mange er - tiltross for hvor friske de ser ut. Derfor kan det ta lang tid å få noen forståelse for hva sykdommen innebærer-

Som du sier, du har hatt mange år på deg til å akseptere sykdommen og leve som best du kan med den. Samboeren din har ikke hatt den samme modningsprosessen, og du kan sannsynligvis hjelpe ham mye ved at dere snakker dere gjennom dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309803-stakkars-gutten-min/#findComment-2525769
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...