Gjest e80 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg sliter med generelt dårlig ånde. Går til tannlegen regelmessig, så jeg tror ikke problemene er "tannrelaterte". Jeg går rundt med en konstant følelse av en "klump" i halsen på venstre side i området der mandlene trolig befinner seg. Det er akkurat som om det kommer en vondtsmakende væske fra dette punktet som forplanter seg i munnen. Jeg kjenner også av og til ubehag/smerter i venstre øre. Klumpfølelsen forekommer også på høyre side, men i langt mindre grad. Når jeg lukker høyre side av munnen og former leppene slik at jeg kun blåser ut gjennom venstre side, kan jeg kjenne at lukten godt. Jeg prøvde å stikke en fuktig q-tips ned i halsen og "romstere" i området. Da jeg tok den opp hadde en gulgrønn væskesubstans festet seg til q-tipsen. Jeg har vært hos en ønh-spesialist. Han mente det skyldes mandlene, og henviste meg til fjerning av disse. Imidlertid var ikke kirurgen ved sykehuset enig, og mente det kunne skyltdes irriterte slimhinner. Men jeg er ikke sikker på om jeg fikk formidlet alle symptomene til kirurgen på sykehuset. Det var mest klumpfølelsen som ble nevnt, og jeg antok at denne kirurgen konkluderte ut i fra de symptomene ønh-spesialisten hadde oversendt henne. Jeg ble litt "satt ut" da jeg plutselig ikke skulle operere allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309810-skyldes-den-d%C3%A5rlige-%C3%A5nden-mandlene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ut ifra det du beskriver virker det som dine mandler kan være forklaringen på den dårlige ånden du opplever. Du forteller at du ikke fikk forklart disse symptomene til spesialisten og jeg synes dette er egentlig viktig å få frem da det kan ha betydning for avgjørelsen om å operere eller ikke. Jeg vil derfor anbefale at du ber din fastlege henvise deg til en fornyet vurdering hos en ØNH spesialist der disse symptomene kommer tydelig frem både i henvisningsbrevet samt i konsultasjonen med spesialisten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309810-skyldes-den-d%C3%A5rlige-%C3%A5nden-mandlene/#findComment-2526935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.