Gå til innhold

Ønsker å fjerne livmor !

Anbefalte innlegg

Gjest Mvh. desperat.

Hei Mette Jeg er 37 år og har tre barn, der den eldste nå er atten år. I fjor vår blødde jeg i fire mnd. sammenhengende, fjernet spiralen og var på RIT og tok alle mulige prøver, de fant ikke noe galt, men antok at spiralen var problemet. Fikk da mocrogynon, blødningen stoppet etter noen uker. Okt. 07 satte jeg inn ny hormonspiral. Den tredje juni begynte en ny blødning og den attende juni tok jeg ut den nye spiralen. Den 22 startet den største blødningen, enorme mengder blod, der mye av det var koagulert, mange store klumper. Den 26 juni var jeg på RIT igjen, og denne gangen fant de en polypp som skal fjernes. Fikk også denne gangen p-piller, men også cyklokapron. Blødningen minket litt, men jeg ble utrolig svimmel, fikk mye hodepine og var til tider kvalm. Dette henger ennå i meg, enda jeg nå har avsluttet kuren. Blødningen har blitt værre igjen. Det siste året har jeg hatt sterke og langvarige blødninger (mer enn sju dager.) Jeg har hele mitt liv slitt med menstruasjonssmerter og mye hodepine. Jeg ønsker ikke flere barn, er utrolig sliten av blod og smerte, og det går hardt utover meg psykisk også! Jeg ønsker nå å fjerne livmoren for å slippe mer styr, men fikk på sykehuset inntrykk av at det ikke var så enkelt. Har ikke jeg noe jeg skulle ha sagt i min sak? Har også forstått at ventetiden er flere måneder, er det virkelig meningen at jeg skal være nødt til å gå rundt slik på månedsvis? Kan jeg få operasjon tidligere på et annet sykehus?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309821-%C3%B8nsker-%C3%A5-fjerne-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Hei!

Jeg så at du sendte spørsmål til gynekologen, men jeg har til dels de samme problemer, og vil bare fortelle at du kan få svidd av livmorslimhinnen, det er et enkelt inngrep og innebærer at du ikke skal få flere blødninger og du slipper et kirurgisk inngrep, som det er å fjerne livmoren.

Jeg har fått det tilbudd, hvis ikke hormonspiralen hjelper på mine problemer. Jeg bor i Norge.

Jeg har to søstre i Danmark, som har fått foretatt et sådan inngrep, og det var meget vellykket for dem begge to.

Inngrepet er bare ikke så kjent her i Norge.

Hilsen

Gjest Mvh. desperat

Hei!

Jeg så at du sendte spørsmål til gynekologen, men jeg har til dels de samme problemer, og vil bare fortelle at du kan få svidd av livmorslimhinnen, det er et enkelt inngrep og innebærer at du ikke skal få flere blødninger og du slipper et kirurgisk inngrep, som det er å fjerne livmoren.

Jeg har fått det tilbudd, hvis ikke hormonspiralen hjelper på mine problemer. Jeg bor i Norge.

Jeg har to søstre i Danmark, som har fått foretatt et sådan inngrep, og det var meget vellykket for dem begge to.

Inngrepet er bare ikke så kjent her i Norge.

Hilsen

Hei og tusen takk for svar mandolina. Er fortsatt i tvil her jeg. Betyr et slikt inngrep at faren for nye polypper også uteblir? Jeg har nå totalt skrekk for at det skal komme nye problemer.

Gjest mandolina

Hei og tusen takk for svar mandolina. Er fortsatt i tvil her jeg. Betyr et slikt inngrep at faren for nye polypper også uteblir? Jeg har nå totalt skrekk for at det skal komme nye problemer.

Jeg synes bare at du var veldig ung til å få foretatt et så omfattende inngrep, som at fjerne livmoren, hvis det finnes et alternativ, som du kan prøves først.

Jeg vet ikke så mye om polypper, jeg hadde en godartet en i livmorhalsen, men den ble fjernet da hormonspiralen ble satt inn.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...