Gjest Mvh. desperat. Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei Mette Jeg er 37 år og har tre barn, der den eldste nå er atten år. I fjor vår blødde jeg i fire mnd. sammenhengende, fjernet spiralen og var på RIT og tok alle mulige prøver, de fant ikke noe galt, men antok at spiralen var problemet. Fikk da mocrogynon, blødningen stoppet etter noen uker. Okt. 07 satte jeg inn ny hormonspiral. Den tredje juni begynte en ny blødning og den attende juni tok jeg ut den nye spiralen. Den 22 startet den største blødningen, enorme mengder blod, der mye av det var koagulert, mange store klumper. Den 26 juni var jeg på RIT igjen, og denne gangen fant de en polypp som skal fjernes. Fikk også denne gangen p-piller, men også cyklokapron. Blødningen minket litt, men jeg ble utrolig svimmel, fikk mye hodepine og var til tider kvalm. Dette henger ennå i meg, enda jeg nå har avsluttet kuren. Blødningen har blitt værre igjen. Det siste året har jeg hatt sterke og langvarige blødninger (mer enn sju dager.) Jeg har hele mitt liv slitt med menstruasjonssmerter og mye hodepine. Jeg ønsker ikke flere barn, er utrolig sliten av blod og smerte, og det går hardt utover meg psykisk også! Jeg ønsker nå å fjerne livmoren for å slippe mer styr, men fikk på sykehuset inntrykk av at det ikke var så enkelt. Har ikke jeg noe jeg skulle ha sagt i min sak? Har også forstått at ventetiden er flere måneder, er det virkelig meningen at jeg skal være nødt til å gå rundt slik på månedsvis? Kan jeg få operasjon tidligere på et annet sykehus? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309825-%C3%B8nsker-%C3%A5-fjerne-livmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg synes det er et rimelig ønske å få fjernet livmoren når annen behandling ikke fører til målet. Man vil la deg beholde dine eggstokker og du kommer da ikke i overgangsalder ’før tiden’. Operasjonen kan i de fleste tilfeller utføres via skjeden, og det går greit med 3-4 dager på sykehuser og 2-4 ukers sykmelding. Det er dessverre ventetid, du finner liste over ventetider på nettet og kan fritt velge sykehus, men først må du være klarert for operasjonen. Be om en ny vurdering så fort som mulig så du kan komme på venteliste. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309825-%C3%B8nsker-%C3%A5-fjerne-livmor/#findComment-2526086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.