Gå til innhold

Blødning en uke etter eggløsning

Anbefalte innlegg

Gjest keen på kid

Hei, jeg og samboeren min har prøvd i ett halvt årstid å bli gravid, det har vert litt vanskelig da jeg har hatt ganske uregelmessig mens, hadde de første månedene 6-7 uker mellom hver gang, det har nå de siste måneden kom ned 4-5 uker, noe som er normalt for meg. Forrige måned tok jeg en eggløsningstest, og akkurat en uke etter at den hadde vist positivt fikk jeg en blødning som varte i 3 dager. Det var ikke smertefullt og mye mindre blod enn vanlig mens. Hva kan dette ha vært? Går det an å spontanabortere så tidlig? Det er nå 1 1/2 uke siden jeg skulle hatt mensen, jeg har tatt flere graviditetstester, men alle er negative. Jeg tok en CT av abdomen for ett år siden (hadde smerte i bekkenet, det viste seg å være en muskelskade) kan dette virke inn på fertiliten eller skade eggstokkene? Jeg var i mai hos gynekolog og tok ultralyd av livmoren, da så alt bra ut. Jeg er 27 år og ellers frisk og rask:)

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Syklus på 4-5 uker tyder på normal eggløsning. Den lille blødning du har hatt kan stamme fra livmorhalsen. Den forsinkede menstruasjon kan være en meget tidlig abort, men blødningen en uke etter eggløsning kan ikke være abort. Jeg synes du skal se det an. Hvis du får smerter, bør du søke lege. Muskelskade kan ikke påvirke eggstokk eller fruktbarhet. Hvis du ikke har oppnådd graviditet innen ett år, kan du bli henvist til gynekolog.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...