Gjest røde kinn Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 hei.. jeg er en ung dame på 22 år. har så lenge jeg kan huske hatt røde kinn..dem blir rødere ved aktivitet og ved temperaturforskjell (varme). dette plaget meg mye da jeg var yngre.ble mobbet gjennom hele oppveksten..og har slitt veldi psykisk med dette..etter att jeg begynte med sminke..i alderen 15,så har jeg blitt akseptert og liker meg selv mye bedre..MEN..dette hindrer meg i å leve eitt normalt liv som andre ungdommer. bade,overnattinger...+++ pga att jeg ikke vil vise meg uten sminken..jeg har glatt og fin hud og sjeldne kviser..men den er rød i kinnene.stopper under øynene og ved nesen. er redd jeg aldri kommer t å få eitt normalt liv..vil så gjerne "leve" litt. men vil unngå laser behandling da jeg har lest att jeg må holde meg unna sminke en tid..så her forstår du kanskje hvor mye dette plager meg..finnes det kremer som kan fjerne dette en del? så jeg slipper å bruke sminke hver dag.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309862-redd-for-hva-framtiden-bringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg forstår din frustrasjon og at du synes det er tungvint å bruke sminke hver dag. Så vidt jeg vet er det ingen kremer som har påvist effekt mot denne tilstanden og det er heller ikke medisiner som har god effekt. Behandlingen blir derfor ofte laser eller lysbehandling og det finnes forskjellig behandlingsstrategier. Det er derfor lurt å ta kontakt med en hudlege (be om en henvisning fra en fastlege slik at det blir billigere for deg å oppsøke hudlege) for å få mer informasjon om dette samt gir deg mulighet til å få nærmere svar på dine bekymringer for slik behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309862-redd-for-hva-framtiden-bringer/#findComment-2526954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.