Gå til innhold

Herpes

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet 27

Hei. Jeg er en jente på 27 som I oktober i fjor ble smittet av herpes av min nåværende kjæreste som ikke var klar over at han var smittet. Han har vært heldig å ikke hatt mange symptomer , og har de siste månedene siden vi oppdaget vi var smittet bare hatt 2 utbrudd. Jeg på den annen side har vært SVÆRT plaget!! Etter mitt typiske førstegangsutbrudd i oktober har jeg hatt i gjennomsnitt 1 utbrudd i måneden!!! Dette er svært plagsomt. Kan bare huske 2 måneder der jeg ikke har vært plaget. Har tatt Aciclovir kur, men utbruddene kommer stadig tilbake. Jeg er et aktivt menneske med godt kosthold. Det jeg merker er at hvis jeg drikker mye alkohol så kommer utbruddene som oftest, men nå sist drakk jeg bare 2 øl, og i dag oppdaget jeg et ny blemme på vei. Hva kan jeg gjøre? Dette påvirker både meg personlig og vårt sexliv? Finnes det en hestekur for denne kjønnsykdommen? Hvordan kan jeg få ned antall utbrudd? Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309871-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Du har tydelig vært uheldig. Det er meget forskjellig hvor ofte forskjellige personer får reaktivering og utbryhdd. Noen får aldri, alle så ofte som du beskriver deg selv. Det er mulig at frerkvensen av disse utbrydd blir noe mindre etterhvert, men slett ikke alltid. Det hender også hos mange at plagene blir mindre uttalt.

Acvyclovir stopper virusvekst og multiplikasjon. Men det eliminerer ikke viruset. Du må leve med det for resten av ditt liv. Etter det vi vet idag er det ingen mulighet til å bli kvitt viruset for godt. Mange leger anbefaler at du anskaffer acyclovir og tar dem når du føler tegn på atr det kommer utbrydd. De fleste solm har slike plager føler at det kommer før utbryddet er igang. Slik tidlig behandlig stopper ofte utb ryddet. Men igjen, har ikke virknikng utover den tiden du tar. midlene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309871-herpes/#findComment-2527391
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...