Gå til innhold

Hater meg sjøl å sjalusien min

Anbefalte innlegg

Gjest TRAGISKE MEG

Jeg føler at jeg ødelegger forholdet ved å være så mistenksom, bruker fryktelig mye tid å energi på å gruble. Jeg e åpen med partneren min om når jeg blir sjalu å lurer på kor mye kan jeg forvente at han skal komme meg i møte? Jeg skjønner at det må være slitsom å gi bekreftelser til meg ofte men jeg føler at med tiden og bekreftelser og åpenhet kan jeg bli bedre. Jeg vet han e sjalu avogtil men ikke sånn som meg, jeg har tilbudt han tilgang til både mobil og mail hvis han ønsker det for jeg har jo ingenting å skjule. Jeg kan vel ikke forvente det samme tilbake, han føler seg overvåket å jeg føler meg som en dust. Men uansett er jeg glad jeg er ærlig om det. Lurer bare på hvordan vi skal klare å komme oss videre....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309874-hater-meg-sj%C3%B8l-%C3%A5-sjalusien-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det er vel ikke det du ønsker å høre, men jeg tror du må jobbe med deg selv. Sjalusi kan være drepen for et godt forhold. Det er greit at din kjære er klar over din sjalusi, og han bør selvfølgelig til en viss grad komme deg i møte, men om du terper på dette daglig er det nok stor fare for at du graver forholdets grav.

Gjest TRAGISKE MEG

Det er vel ikke det du ønsker å høre, men jeg tror du må jobbe med deg selv. Sjalusi kan være drepen for et godt forhold. Det er greit at din kjære er klar over din sjalusi, og han bør selvfølgelig til en viss grad komme deg i møte, men om du terper på dette daglig er det nok stor fare for at du graver forholdets grav.

Ja jeg vet det så godt. Det e ekstra ille nu etter han har vært på kurs med jobb i en uke å vi krangle å ikke hadde kontakt den uka. Helt forferdelig. Min feil fordi jeg ble sjalu. Jeg stoler virkelig på han å vil ikke være sånn her. Blir så sint på meg sjøl.

Som Ekextra sier så må du skjerpe deg! Dette er grusomt slitsomt.. Jeg hadde det sånn før, og ble rett og slett drittlei og deppa av det. Utrolig slitosmt å få bekrefta at den du elsker ikke stoler på deg for fem øre hele tiden, selv om det ikke er grunn til det. Tilgang til mail og mobil blir for dumt for meg altså, det er overvåking det. Selv om man er sammen kan man ha par private ting også. Man MÅ ikke dele alt! Det du gjør med å oppføre deg sånn er å skyve han fra deg. greit å være åpen, men det er ikke dermed sagt at det er greit å oppføre seg sånn.

Vondt for deg, og slitsomt og irriterende for han - drepen på forholdet deres. Du må snu på tankengangen din, han er sammen med DEG fordi det er deg han vil ha..Ha litt selvtillit jente så kommer forholdet deres til å gløde. :) Man trives så mye bedre med seg selv, og andre da.

Lykke til da..

Gjest Jente31

Jeg forstår at dette er vanskelig og vondt for deg, men du driver han bort fra deg på denne måten.

Du må lære deg å bli tryggere på deg selv, og stole på han.

Men det er fint at du innser at du har problemer med sjalusien,- du har kommet et godt stykke på vei med det.

Jeg jeg vil råde deg til å si til deg selv at det er DEG han har valgt, og at INGEN kan eie et annet menneske; Hvis han ikke får puste(rom) vil han kveles.. og bli lei av deg.. skjønner du hva jeg mener? Det er vel ikke det du vil?

Gjør deg selv mer sexy og attraktiv for han ved å vise han selvtillit og at du stoler på han. Gi slipp på denne kontrollen over han og vis han det. Da skal du se at HAN kansje kommer enda nærmere DEG og at forholdet blir bedre.

Livet er et usikkert prosjekt. Det fins ikk garantier for alt. Du kan mao ikke ha full kontroll på han.

Når sjalusien i deg herjer, så flytt fokuset bort på andre ting; gjør noe annet. Tren på dette og du skal se at det med tiden blir lettere og lettere..

Bare noen tanker fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...