Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 39 år. Har de siste månedene vært plaga med blodtrykket (104/55 ). Dette utarter seg slik at jeg ikke fungerer hverken sosialt eller i jobb. Det begynner med uvelhet, kvalme, lett hodepine, skjelvinger. Høyre arm visner og føles kald. Det kjennes ut som jeg har feber, har normalt 36.6 i kroppstemp, når jeg føler meg dårlig har jeg en temp på 37.2. Jeg har ikke besvimt enda, men føles svært ille selv når jeg ligger med bena høyt hevet. Har vært hos legen min og tatt masse blodprøver, men alt normalt. Det er nå bare 1 1/2 uke siden jeg lå til sengs i 5 dager på grunn av dette. Har vært helt normal til i går da uvelheta og kvalmen er tilbake. Jeg er 4 barnsmor og dette er nærmest krise for vår familie hvis dette skal bli resten av mitt liv! Legen fortalte meg at dette var en tilstand det ikke var mulig å gjøre noe med??!! Røyker, men spiser sunt og lever ellers et sunt liv.

Vær så snill å hjelp meg...

kari

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309877-lavt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar at du er sjekket for sukkersyke og stoffskifteproblematikk i og md at du har tatt mange prøver.

Jeg ville i hvertfall spist hyppig og lite, matinntak øker både blodtrykk og puls. Det samme gjør trening og det anbefales ved lavt blodtrykk. Drikke mye er viktig, og du kan gjerne da drikke Farris.

Det finnes vel medisiner man kan ta, men tror det er mye bivirkninger forbundet med dem og derfor er det ikke ofte dette alternativet tas i bruk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309877-lavt-blodtrykk/#findComment-2526366
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...