Gå til innhold

Blødningsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei - er 40 år om to-tre mnd. Har to barn, 11 og 14 år. Har det siste halve året hatt store menstruasjonsperioder (har hatt mens siden jeg var 11 år og alltid i en uke) med svært store mengder blod. Var hos gynekologen sept 07 og har tatt celleprøve. Han tar alltid ultralyd, og fant også en liten polypp. I løpet av det siste året har jeg brukt angrepillen to ganger. Bruker minipillen (Concludag), og har tatt angrepillen da jeg har "slurvet" med å ta den tidsnok..!! Jeg opplever at jeg nå mellom hver menst.periode har en blødning (trenger kun truseinnlegg). Er mørkebrunt og ser delvis ut som rester av en menstruasjonsperiode, men jeg får også mer mer kviser etc og av og til svært svake kramper i underlivet. Som oftest stopper dette opp, og så kommer mensen senere til normal tid. Er dette vanlig ??? Har jeg tidlig overgangsalder?? Forstod på legen at når en nærmer seg overgangsalderen kan også menstruasjonsperiodene bli ganske kraftig...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309892-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En blødning mellom to menstruasjoner kan være eggløsningsblødning, Eggløsning kommer vanligvis to uker før neste menstruasjon. Rikelige menstruasjoner kan skyldes muskelknuter og kanskje en polypp. Det er egentlig ikke noe som tyder på nært forestående overgangsalder. Angrepillen kan endre på syklus, men ikke inn i neste syklus.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...