Gjest urolig jente som håper på svar Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei! Jeg er 30 år og har gått på p-piller nå i ca. 14 år og sluttet med p-pillene Diane 6.juni. Jeg har hørt at Diane er sterkere enn andre piller og at det tar litt tid før en blir gravid etter å ha sluttet med disse. Stemmer dette? Jeg var derfor på fest 28. juni og ble unormalt beruset etter 3-4 glass med vin. Kastet opp dagen etterpå og var skikkelig syk! Har etter dette vært kvalm og uopplagt. Kan man reagere slik på alkohol hvis man er gravid? Når er det tidligste tidspunktet for meg å ta en graviditetstest? Hadde jeg gått på p-pillene nå så ville jo 5.juli være min første dag i den pillefrie perioden, men nå som jeg ikke går på piller lenger så vet jeg ikke når menstruasjonen kommer..... Vil et slikt alkoholinntak 3 uker etter første menstruasjonsdag gjøre noen skader på et lite barn? Føler meg skikkelig uvel med tanke på at jeg kan ha skadet et barn...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309940-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Alle dagens p-piller er ’svake’, og Diane kommer ikke i en særstilling. Når det kommer eggløsning og mulighet for graviditet, er hormonet for lenge siden ute av kroppen. Man blir ikke mer beruset fordi man er gravid, men det er uklokt å drikke når man har mulighet for å bli gravid og ønsker det beste for sitt evt foster. . Du hadde siste menstruasjon ca 8.juni? da kan du forsøke å ta en test om en ukes tid, altså når du venter menstruasjon. Episoden 28.juni er sannsynligvis før en graviditet har festet seg og alkoholen skader neppe, men vær forsiktig framover. Du husker å spise folat? Lykke tik med å bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309940-graviditet/#findComment-2527001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.