Gå til innhold

Blodpropp i foten?

Anbefalte innlegg

Gjest postdama

For snart ett år siden fikk jeg store smerter i den ene foten. Så store smerter at jeg hadde problemer med å gå, så jeg måtte reise til legevakta på kvelden. Legen tok CRP tror jeg det het, for å se etter infeksjoner/betennelser i kroppen, og denne var på 55. Normalen var ca 10 sa legen. Han så at foten var hoven, rød, varm og smertefull, og konkluderte med at jeg hadde betennelse. Jeg fikk tabletter mot dette som ikke hjalp. Da jeg skulle reise til utlandet nesten en uke senere, ville min mor at jeg skulle reise til legevakta igjen. Da hadde CRP`n forhøyet seg til litt over 100. Enda jeg stort sett hadde bare ligget med benet høyt, som jeg hadde fått beskjed om. Jeg reiste til utlandet likevel, med støttestrømper og det gikk forholdsvis greit.. Men jeg merket at hvis jeg for eksempel gikk litt, for å ikke bare bli liggende, så fikk jeg store smerter når jeg lå i ro. Fikk til og med blåmerker oppover beinet, litt på det andre og. Da begynte jeg å tenke på blodkreft. Uten at jeg egentlig vet hvordan man kan se etter det. Han spurte om jeg røkte og brukte p-piller. Dette måtte jeg svare nei på, siden min uvitende mor også satt der. Kan det ha vært blodpropp han tenkte på? Er ikke det litt tidlig, da jeg var 25 år når problemet oppstod? Har smerter i den foten nå og da enda, men nå klarer jeg å gå på den hvertfall. Men det er ganske ubehagelig og jeg lurer fælt på hva det kan være. Hva tror du!? Mvh ei som venter spent på svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309960-blodpropp-i-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Årsaken til at din lege spurte om røyking og p-piller var vel for å vurdere risikoen for blodpropp. Dersom man røyker og/eller bruker p-piller er risikoen for blodpropp atskillig høyere - men samtidig kan man få blodpropp uten disse risikofaktorene! Blodpropp er mer vanlig med økende alder men igjen - dette kan noen ganger forekomme selv hos en som er så ung som deg! Blodpropp kan føre til at klaffene i årene til beinet blir ødelagt som kan medføre hevelse eventuelt noe ubehag ved feks aktivitet, slutten av dagen. Du forteller at du opplever dette som "ganske ubehagelig fortsatt og dersom du også har noe hevelse vil det absolutt være lurt å få tatt et ultralyd for å se nærmere på denne muligheten. Ta derfor kontakt med din lege slik at du kan få tatt denne undersøkelsen for å finne mer ut av dette. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309960-blodpropp-i-foten/#findComment-2530393
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...