Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Viser til mitt innlegg her tidligere,"Han slo opp via mail".

(Kortversjonen er at vi er to menn som har vært i lag siden januar i fjor. og er 40, og 41 år)

Jeg ble såklart både skuffet å lei meg over at han gjorde det på en sånn måte, og skrev det også tilbake i mail at jeg syntes det var respektløst gjort, men at jeg likevel aksepterer hans beslutning, og at det kanskje var det beste for begge, så det var kanskje det beste (ikke det at jeg MENTE det sistnevnte da men for å gi han litt å tenke over)

Fikk følgende mail tilbake..som jeg kanskje leser med "mine briller".. Prøver han med dette å åpne døren for at det kan bli "oss" igjen en gang, eller er det i hovedsak for å redde et evt. vennskap?

--------------------------------

Han skrev: Hej Lxxxx!

Jag sitter nu i sommmarstugan med min syster och hennes barn. Min svåger är på besök och jag kunde därför koppla upp mig på nätet för att kolla min mail.

Du har helt rätt i att jag agerat respektlöst och fegt, i första hand mot dig och i förlängningen mest mot mig själv. Det är något jag får bära med mig genom livet. Just nu är jag mest ledsen över att det drabbat dig eftersom du faktiskt är en av de få jag känner som konsekvent agerar respektfullt gentemot sina medmänniskor. Det är en av de saker jag beundrat med dig.

Jag blev glad över at du tog dig tid och energi att skriva till mig efter det jag gjort. Jag vill verkligen att du ska må bra både nu och framöver. Om jag sedan har en möjlighet att vara delaktig i ditt liv så blir jag desto gladare. Hur och vilka former vi kommer att kunna umgås är kanske för tidigt att säga just nu, men du är verkligen en av de finaste människor jag träffat och ingen skulle vara stoltare än jag över att kalla dig min vän.

Men just nu vill jag att du ska må så bra som möljligt, både fysiskt och efter hur jag skadat dig.Men jag förstår vad du menar med att det känns som en lättnad också. Jag har inte alltid behandlat dig och oss så väl som jag borde gjort.

Det var några tankar från just nu nere i internetlöst Småland.

Kram,

Nxxx

---------------------------

Hva svarer jeg tilbake?

Jeg har KUN sendt han en mail eller at jeg fikk hans mail hvor han slår opp, og jeg her ikke ringt eller sms et heller..tenkte det var like greit at han kunne få tid til å savne meg..OM han setter pris på meg..

Det blir litt dumt om jeg blir HELT stille også å ikke svarer..redd for at han da skal tro at noen gjenforening er uaktuellt..og DET er det jo ikke..vi har ikke kranglet eller hatt noen uoverenstemmelser så det var derfor ganske så overraskende at han plutselig skulle gjøre det slutt.

Hva tror du? Hører mer enn gjerne deres meninger..ikke så lett å tenkte klart når man står midt oppe det selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310000-vil-han-ha-meg-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Leste det første du skrev. Ikke entydig dette, stusser litt over at han skriver at han har opptrått "respektlöst och fegt" ovenfor seg selv...??? Jaha... Du skjønner kanskje hva han mener.

"Hur och vilka former vi kommer att kunna umgås" kan(!) forstås som det ikke kun er vennskap han ser for seg som mulig.

Resten tolker jeg som at han vil dere skal være venner.

Han burde tatt kontakt med deg for lenge siden, etter det han gjorde. Oppklart ting, latt deg få rase.

Vet jo ikke noe om deres forhold, så uttaler meg på sviktende grunnlag. Men ut fra det lille jeg har lest, så oppfatter jeg det som han er veldig egoistisk, og ikke spesielt redd for å miste deg. Respekt og omsorg later til å være mangelvare. Hvis jeg har rett, burde du vel tenke deg om to ganger før du tar han inn i varmen igjen, om det er det han vil. Og hvor lenge varer det? Ja - jeg er skeptisk :-)

Leste det første du skrev. Ikke entydig dette, stusser litt over at han skriver at han har opptrått "respektlöst och fegt" ovenfor seg selv...??? Jaha... Du skjønner kanskje hva han mener.

"Hur och vilka former vi kommer att kunna umgås" kan(!) forstås som det ikke kun er vennskap han ser for seg som mulig.

Resten tolker jeg som at han vil dere skal være venner.

Han burde tatt kontakt med deg for lenge siden, etter det han gjorde. Oppklart ting, latt deg få rase.

Vet jo ikke noe om deres forhold, så uttaler meg på sviktende grunnlag. Men ut fra det lille jeg har lest, så oppfatter jeg det som han er veldig egoistisk, og ikke spesielt redd for å miste deg. Respekt og omsorg later til å være mangelvare. Hvis jeg har rett, burde du vel tenke deg om to ganger før du tar han inn i varmen igjen, om det er det han vil. Og hvor lenge varer det? Ja - jeg er skeptisk :-)

Ja..jeg også reagerte litt på at han skriver at det i forlengningen ville være mest respektløst mot en selv..men..tror det har litt med at jeg i mitt svar til han, ganske så hardt klargjorde at å slå opp via mail er det mest nedverdigende og respektløse han kunne gjøre mot meg..og at jeg forstår jo at mange vil gjerne unngå ubehagelige ting, men at Litt respekt må man vise andre..også for sin EGEN selvrespekt.

Ser jo at han skriver at han ville være stolt av å ha meg som venn, men det er det med at han skriver om hvilke "former man vil kunne omgås" OG at han gjerne vil være en del av mitt liv (for det sistnevnte har igrunnen vært litt problematisk..(at det har vært greit at vi er sammen, bare at man ikke viser det til andre..helst ikke til venner engang) Og er det noe jeg har syntes å mangle, er akkurat det at han også er stolt over MEG..ikke bare omvent.

Ingen av oss er noe sånn langt inni skapet, men heller ikke en del av "homsemiljøet" sånn sett.

For meg så virker det som om at han ønsker deg som venn og ikke kjæreste.

Huff, skjønner at dette ikke er greit for deg.

Uff ja..

Når man EN fredag snakkes på Skype (før han reiste til Skottland) og om hvor hyggelig og fint det skal bli å dra på en lang ferie sammen nå i juli..og så får man en MAIL på onsdag om at han ikke har de riktige følelsene for meg..var jo veeeeldig overraskende..må jo si det..selvom jeg jo noen ganger har følt at "det er noe"..altså måten han har svart meg på osv.

Men ettersom jeg kun har de to mailene jeg har fått fra han, som jeg har postet her, så vet jeg ikke noe mer om hva og hvorfor..så da sitter man igrunnen som et stort spørsmålstegn og igrunnen ikke vet noe. EN ting er hva som skrives..noe annet er hva han EGENTLIG mener.

mil1365380270

Ja..jeg også reagerte litt på at han skriver at det i forlengningen ville være mest respektløst mot en selv..men..tror det har litt med at jeg i mitt svar til han, ganske så hardt klargjorde at å slå opp via mail er det mest nedverdigende og respektløse han kunne gjøre mot meg..og at jeg forstår jo at mange vil gjerne unngå ubehagelige ting, men at Litt respekt må man vise andre..også for sin EGEN selvrespekt.

Ser jo at han skriver at han ville være stolt av å ha meg som venn, men det er det med at han skriver om hvilke "former man vil kunne omgås" OG at han gjerne vil være en del av mitt liv (for det sistnevnte har igrunnen vært litt problematisk..(at det har vært greit at vi er sammen, bare at man ikke viser det til andre..helst ikke til venner engang) Og er det noe jeg har syntes å mangle, er akkurat det at han også er stolt over MEG..ikke bare omvent.

Ingen av oss er noe sånn langt inni skapet, men heller ikke en del av "homsemiljøet" sånn sett.

Det jeg syns er rart, er at han ikke er hjemme hos deg og snakker om deres forhold nå. Hvor viktig er det for han, når han fortsatt er på ferie?

Annonse

Det jeg syns er rart, er at han ikke er hjemme hos deg og snakker om deres forhold nå. Hvor viktig er det for han, når han fortsatt er på ferie?

Ja, det er det jeg også svarte tilbake på hans mail..at..OM det var sånn som han skrev i forrige mail, at han "helst skulle sagt det ansikt til ansikt til meg, og vært hos meg å trøstet osv.." så skrev jeg: Det var ingen ting som hindret han i å faktisk GJØRE det..kunne ventet 3-4 dager til, så var han jo tilbake..og ettersom han da likevel hadde fri, så kunne han reist til MEG..og utsatt den bilturen til slektninger rindt om kring i Småland..derfor..ord har ingen kraft om HANDLINGEN ikke står i stil med det man sier.

mil1365380270

Ja, det er det jeg også svarte tilbake på hans mail..at..OM det var sånn som han skrev i forrige mail, at han "helst skulle sagt det ansikt til ansikt til meg, og vært hos meg å trøstet osv.." så skrev jeg: Det var ingen ting som hindret han i å faktisk GJØRE det..kunne ventet 3-4 dager til, så var han jo tilbake..og ettersom han da likevel hadde fri, så kunne han reist til MEG..og utsatt den bilturen til slektninger rindt om kring i Småland..derfor..ord har ingen kraft om HANDLINGEN ikke står i stil med det man sier.

Nettopp! Og det må du forholde deg til. Så enkelt. Og trist. Men det går over.

Nettopp! Og det må du forholde deg til. Så enkelt. Og trist. Men det går over.

Jo..det går nok over men..jeg må innrømme at jeg ble "tatt på senga"

...og da mener jeg IKKE det jeg helst hadde villet, hehe:-))

Vel..nesten idiotisk vettu..

Han jobber også å holder forskjellige foredrag, samt kurs i forskjellige ting..blandt annet i "komflikthåndtering og "svåra samtal" som det heter på svensk..

..HER er det laaaaangt mellom teori og praksis må jeg si..og derfor ENDA mer overraskende at han brått sier det er over..og på en måte som er mer sårende enn det hadde vært nødvendig.

Skal jeg i det heletatt svare på mailen hans?

En annen ting.

Jeg har holdt meg helt unna msn og skype siden jeg mottok den mailen hans,,prøvd å holde meg mest mulig unna alt..så jeg hverken er lett tilgjengelig eller at han tror/føler at jeg titter etter han...men..om jeg holder meg unna ALT så blir det også kanskje feil..at han føler at jeg IKKE vil snakke med han.

Vil gjerne snakke med han jeg, men han skal ikke få gleden av å oppleve meg som desperat, eller at jeg BER om at han skal ta meg tilbake...(har det jævli inni meg jeg, og tuter å gråter her, men..jeg skal IKKE vise han det eller si at jeg gråter mine modige tårer..skal late som at alt er greit:-) Prøve hvertfall:-)

Gjest Lilje30

Han jobber også å holder forskjellige foredrag, samt kurs i forskjellige ting..blandt annet i "komflikthåndtering og "svåra samtal" som det heter på svensk..

..HER er det laaaaangt mellom teori og praksis må jeg si..og derfor ENDA mer overraskende at han brått sier det er over..og på en måte som er mer sårende enn det hadde vært nødvendig.

En annen ting.

Jeg har holdt meg helt unna msn og skype siden jeg mottok den mailen hans,,prøvd å holde meg mest mulig unna alt..så jeg hverken er lett tilgjengelig eller at han tror/føler at jeg titter etter han...men..om jeg holder meg unna ALT så blir det også kanskje feil..at han føler at jeg IKKE vil snakke med han.

Vil gjerne snakke med han jeg, men han skal ikke få gleden av å oppleve meg som desperat, eller at jeg BER om at han skal ta meg tilbake...(har det jævli inni meg jeg, og tuter å gråter her, men..jeg skal IKKE vise han det eller si at jeg gråter mine modige tårer..skal late som at alt er greit:-) Prøve hvertfall:-)

Når jeg leser innleggene dine oppfatter jeg deg som noe sjenert og at han har vært den sterke i forholdet. Du sitter med mye tanker og spørsmål som du ikke får deg til å spørre han om.

Jeg er litt delt her, for i det ene øyeblikket tenker jeg, glem han gå videre, i neste tenker jeg inviter han på besøk så dere får pratet ordentlig, slik at dere kan få en ordentlig avslutning på det. Jeg er usikker på om et vennskap kan bli noe annet en overfladisk, med det som ligger i lufta mellom dere. Derfor tror jeg at en prat om det som har vært kan føre til vennskap.

Gjest sleepless 38

En annen ting.

Han er respektløs og viser lite empati. Tro meg, i lengden skal du være glad for at du nå har muligheten til å finne noen andre. Dette blir nemlig ikke mindre uttalt etterhvert i forholdet, tvert i mot. Jeg er ikke klar for å gå videre etter mitt langvarige forhold ,men er veldig glad for at jeg ikke skal tilbringe livet sammen med eksen.

Skjønner det er vondt.

Når jeg leser innleggene dine oppfatter jeg deg som noe sjenert og at han har vært den sterke i forholdet. Du sitter med mye tanker og spørsmål som du ikke får deg til å spørre han om.

Jeg er litt delt her, for i det ene øyeblikket tenker jeg, glem han gå videre, i neste tenker jeg inviter han på besøk så dere får pratet ordentlig, slik at dere kan få en ordentlig avslutning på det. Jeg er usikker på om et vennskap kan bli noe annet en overfladisk, med det som ligger i lufta mellom dere. Derfor tror jeg at en prat om det som har vært kan føre til vennskap.

Jo, jeg er vel en mer "føyelig part" enn den andre, så det har du rett i, selv om jeg ikke er av den sjenerte typen.

..skulle gjerne snakket med han ja, men..

har lest litt rundt på diverse nett-plasser om hva man KAN gjøre for å kunne ha mulighet til å finne tilbake tilhverandre,,og det går kort ut på at man IKKE driver å maser om hva og hvorfor osv..men at man heller holder seg helt unna..AKKURAT for å få den ANDRE til å tenke over om det var rett det han valgte...altså å skape et savnt.

..men OM han vil savne meg, DET er jo ikke sikkert..det gjenstår jo å se..

Hva som er taktisk riktig og det følelsene sier at man skal gjøre, er ikke alltid i samsvar..NOE vil gjøre at man dytter den andre fra seg fordi man prøver å oppnå en dialog å oppklare ting..imens andre kanskje gir helt opp..fordi man faktisk ikke hører noen ting..

MEN..det er jo ofte sånn at man gerne vil ha det man ikke kan få..og GREIER man å snu på den flisa, så KANSKJE man kunne finne tilbake sammen også.

Han er respektløs og viser lite empati. Tro meg, i lengden skal du være glad for at du nå har muligheten til å finne noen andre. Dette blir nemlig ikke mindre uttalt etterhvert i forholdet, tvert i mot. Jeg er ikke klar for å gå videre etter mitt langvarige forhold ,men er veldig glad for at jeg ikke skal tilbringe livet sammen med eksen.

Skjønner det er vondt.

Jo, det er klart. Når noen dører lukkes så åpnes andre..og det er selvsagt lettere å se når man får ting litt på avstand..

men..når man på en måte "har lagt seg trygt" om kvelden, og blir "bråvekket tidlig på morgenen" om at kjærlighetslivet er snudd opp/ned, så er det jo ikke så lett å vite hva man skal mene og tro der og da.

OM han er verdt å kjempe for, tja..for et par uker siden hadde jeg sagt klart ja..nå..etter det han gjorde..nei, jeg vet faktisk ikke...og derfor spør jeg også dere om råd:-)

Annonse

Jeg synes det høres ut som han setter pris på deg som person og som en venn, men at han, av en eller annen grunn, ikke ønsker å ha et forpliktende kjæresteforhold til deg!

Han skriver jo at han har "behandlet deg dårlig" og du sier også at han ikke har villet vedkjenne seg forholdet deres ovenfor andre mens dere var sammen.

Dette vitner jo ikke akkurat om en person som er forelsket og motivert for å opprettholde et forhold.

Om dette er fordi han ikke har de rette følelsene, eller fordi ytre omstendigheter gjør det vanskelig, er ikke godt å si. Det vet han vel bare selv.

Men jeg leser litt mellom linjene her at han ikke har hatt de samme følelsene som deg i forholdet. Han har kanskje forsøkt, eller ønsket å få dem, men har tilslutt innsett at han ikke kan gjengjelde det du gir, og ønsker å få tilbake.

Derimot ser han deg som en venn, og en person med mange egenskaper han setter pris på. Derfor ville han gjerne foretrekke å ha deg som en venn - ikke som en partner med forventninger han ikke kan innfri!

Å slå opp på mail, er jo litt "spesielt" av en såpass voksen mann! Men noen er dessverre for feige til å takle slike ting "face to face" og redde for å takle evt. reaksjoner hos parteren.

Jeg synes du skal svare at han er velkommen til å ta kontakt hvis han ønsker det, men uten å gi inntrykk av at du "venter" på ham.

Da overlater du intiativet til ham, samtidig som du går videre med ditt eget liv.

Om det blir dere igjen, får jo tiden vise!

Men slik situasjonen er nå, tror jeg du er best tjent med å være litt tilbakeholden.

mil1365380270

En annen ting.

Vet du, selv om alt er i opprør inni en og en ikke ser klart, er nok det eneste smarte å si det man føler. Ikke at han er en drittsekk og at han kan dra pokker i vold, men at du gjerne vil høre fra han, dog holder avstand til du vet hva han tenker. Dere har jo tross alt ikke snakket sammen....!

Vet du, selv om alt er i opprør inni en og en ikke ser klart, er nok det eneste smarte å si det man føler. Ikke at han er en drittsekk og at han kan dra pokker i vold, men at du gjerne vil høre fra han, dog holder avstand til du vet hva han tenker. Dere har jo tross alt ikke snakket sammen....!

Jo, er enig med deg i det.

Jeg hadde ALDRI sagt at han skulle dra til "&(#(¤(#(Q" selv om det kunne føles litt sånn, for jeg har INGEN grunn til å hevne meg på noe eller være drittsekk tilbake..DET ville i såfall bare skremme han enda lenger unna å være HELT på tvers av hva jeg er som person..og det er en av de tingene han sier at han setter stor pris på hos meg, at jeg behandler folk med respekt, uansett.

MEN..jeg har ikke svart tilbake på mailen hans, som igrunnen var svar på MIN mail..

..tenkte at HAN kunne få tid til å tenke seg om, og at det ikke er JEG som tar intiativ...selv om hjertet mitt sier at jeg skal gjøre det, men..det blir litt sånn "ingen mater en sulten hund"

Altså, jeg vet hva jeg ville gjort om jeg bare skulle fulgt hjertet, men etter å ha lest en del på nettet, så er avstand og stillhet NOE av det man kan gjøre for å både gi den andre en "pustapause" samt gi den andre muligheten til å savne den andre..selv om det var han som gjorde det slutt.

OG...jeg synes faktisk at det ER han som bør ta intiativet til å snakke, ettersom det var han som sendte meg "avskjed på grått papir"...på mail:-)

Uff..jeg har det vondt her..jeg vt at han kom hjem igjen fra den bilferien sin i går..og jeg kjente i dag tidlig at jeg fikk helt hjerteklapp når jeg mottok et par sms...HÅPET jo litt på at det kanskje var fra han..men nei..

Skal jeg la neste stikk være opp til han å bare være stille???

Jeg hadde ALDRI sagt at han skulle dra til "&(#(¤(#(Q" selv om det kunne føles litt sånn, for jeg har INGEN grunn til å hevne meg på noe eller være drittsekk tilbake..DET ville i såfall bare skremme han enda lenger unna å være HELT på tvers av hva jeg er som person..og det er en av de tingene han sier at han setter stor pris på hos meg, at jeg behandler folk med respekt, uansett.

MEN..jeg har ikke svart tilbake på mailen hans, som igrunnen var svar på MIN mail..

..tenkte at HAN kunne få tid til å tenke seg om, og at det ikke er JEG som tar intiativ...selv om hjertet mitt sier at jeg skal gjøre det, men..det blir litt sånn "ingen mater en sulten hund"

Altså, jeg vet hva jeg ville gjort om jeg bare skulle fulgt hjertet, men etter å ha lest en del på nettet, så er avstand og stillhet NOE av det man kan gjøre for å både gi den andre en "pustapause" samt gi den andre muligheten til å savne den andre..selv om det var han som gjorde det slutt.

OG...jeg synes faktisk at det ER han som bør ta intiativet til å snakke, ettersom det var han som sendte meg "avskjed på grått papir"...på mail:-)

Uff..jeg har det vondt her..jeg vt at han kom hjem igjen fra den bilferien sin i går..og jeg kjente i dag tidlig at jeg fikk helt hjerteklapp når jeg mottok et par sms...HÅPET jo litt på at det kanskje var fra han..men nei..

Sett utenfra tror jeg du bare bør la være å kontakte ham. Jeg leser mellom linjene at du ønsker å få ham tilbake, og at du håper at å treffe ham kanskje kan få ham til å ombestemme seg. Men det han gjør og det han skriver, tyder ikke på at det vil skje. I "beste" (verste?) fall vil det forlenge pinen din ved at du får falske forhåpninger. Kanskje han overnatter, du tror at han er tilbake, men nei. Osv. osv. ...

mil1365380270

Du vet best. Om du tør kjenne på magefølelsen din og FØLGE den.

Glem råd på nettet om hvordan du skal oppføre deg. (Du vet bedre enn dette....) Du vet om han vet hva han gjør. Hvordan du er og hva du har sagt før. Hva slags nærhet og åpenhet dere har. Disse tingene er det som forteller hva som skjer nå og hvordan du skal takle det.

Stor klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...