Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest chantie

Jeg er en 29 år gammel kvinne som har forsøkt å bli gravid i over to år uten hell. Har vært til utredning og det eneste de finner galt er at jeg hadde minimalt endometriose. Har nettopp forsøkt mitt første prøverørsforsøk. Jeg fikk tilslutt tre befruktede egg av veldig god kvalitet iflg legen. Dette skjedde for få dager siden, så jeg vet ennå ikke resultatet. Det som har gjort meg engstelig er at da legen skulle sette inn egget viste han meg dette plastrøret hvor egget skulle være og sier: "Se, her ser du egget," og pekte på en dråpe ytterst, nærmest utenfor dette røret. Jeg er nå blitt redd for at egget har falt ut før det bli ført inn i og med at dråpen jeg så var ikke inni røret, men på toppen av røret og som nevnt utenfor. Jeg vet at man ikke kan se egget med det blotte øyet, så vet heller ikke hva han egentlig viste meg. Jeg vet at legene vet hva de gjør, og jeg mener ikke anklage noen, men alle kan gjøre feil. Skjønner du noe av hva denne dråpen var? Hva tror du mulighetene mine er til å oppnå graviditet? Min mann er 29 år, og intet galt med han. Takk. Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310014-egginnsetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg arbeider ikke med prøverørsbehandling i min hverdag, så jeg kan ikke helt si hva dråpen representerer, men jeg tror faktisk at egget henger utenpå glasspissen og holdes fast ved vakuum (undertrykk). Uansett kan du føle deg helt trygg ved at legen gjør det beste. Husk at det er stor prestisje å få best mulige resultater, altså flest befruktninger, så de sløser ikke med eggene. Dine sjanser er vel ca 30% per forsøk, og 50% etter tre forsøk. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310014-egginnsetting/#findComment-2527694
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Berre ein liten presisjon i forhold til det Mette Moen skriver til slutt-sjansen for å lykkast på tre forsøk er sikkert litt forskjellig i forhold til kor du tar dine forsøk. På Haugesund fertilitetsklinikk seier dei 70 %! Synes jo det er ein god del bedre enn 50 % ;)

Korleis har det gått med forsøket ditt?Eg skal i gang med mitt tredje og siste no etter sommarferien...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310014-egginnsetting/#findComment-2539954
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...