Gjest 33 år Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Fikk barn i november (keisersnitt) og etter nyttår merket jeg at magen ikke var lik på begge sider, Det virker som jeg er tykkere på høyre side, fra navelen og ca 5 cm oppover, det er litt ømt på den siden inniblant (føles som ømheten sitter rett innenfor huden). Når jeg ligger ned er det likt på begge sider. Var hos fastlegen for 2 måneder siden, han kjente på magen og sa at han ikke kjente noe spesielt når jeg lå ned, ingen kuler eller annet (jeg har alltid vært veldig tynn), men han var enig i at det var forskjell på sidene når jeg sto opp. Han mente det kunne være muskulært, men fikk henvisning til ct "for sikkerhetsskyld". Det er jo litt ventetid på ct, og i det siste har jeg vært fryktelig bekymret for skumle sykdommer. Spørsmålet er; kan en lege kjenne kul i f.eks tarm fra "utsiden"? Har aldri hørt om langvarig ømhet i magemuskel, er dette noe som kan forekomme etter fødel? Jeg bærer så og si alltid babyen på venstre side, holder henne også på venstre side når hun spiser, og hun er stor (7 mnd og over 9 kg) kan den skjeve belastningen ha noe å si? Hvor lang tid tar det å få svar på ct? Ellers ok form, har periodevis hatt irritabel tykktarm i 15 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310034-forandring-i-magen-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Du skriver at du er 33 år og fikk barn i november. Jeg synes ikke at du skal bekymre deg for "skumle sykdommer". Det er svært usannsynlig for at din hevelse skal skyldes feks tarmkreft eller noe liknende. Det er mye mer sannsynlig at hevelsen har sammenheng med fødselen som har påvirket magemusklaturen særlig fordi hevelsen er ikke der når du ligger. Å kunne kjenne en hevelse kun når man reiser seg eller løfter, hoster, presser er typisk for brokk som er ufarlig og kan forekomme etter fødsel samt operasjon. Ta gjerne CTen men du trenger ikke å være engstelig for svaret! Svaret vil vanligvis foreligge et par dager etter undersøkelsen (3-6 dager). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310034-forandring-i-magen-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-2530397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.