Gå til innhold

Brystreduksjon/vektspm

Anbefalte innlegg

Gjest usikker puppeguri..

Hei. Jeg ønsker å få redusert brystene mine da jeg føler de er altfor store og hemmer meg. Bruker pr idag bhstørrelse 95E, noe som er litt for lite for venstre bryst, og litt for stort for høyre da det er ganske stor forskjell på de.

Jeg vet jeg kanskje vil få dekket av trygden både pga rygg/skuldre/nakkeproblem og pga størrelsesforskjellen på de, men før jeg tør å spørre fastlegen om å få søke om operasjon, så skulle jeg gjerne visst hvilke grenser som er for BMI.

Spurte forrige fastlegen min om noe kunne gjøres, han bare avfeide meg og sa at det syntes da ikke så mye.. (jeg gikk da i en altfor stor hettegenser som skjulte det meste), så er litt redd for at den nye vil avfeie det og, enten med at det ikke er nok, eller at jeg er for tykk.

er 175cm/86kg hvor det meste ligger over magen/hoftene og lårene, har tynne armer og tynne legger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310085-brystreduksjonvektspm/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å komme ned i normal BMI før legen min ville sende henvisning. Dette fordi hun visste at der jeg ønsket å sende henvisningen så er de nøye på vekt. (privat klinikk) Offentlige sykehus er ikkee så nøye på vektgrensen, men det er nok en fordel om du kan klare å komme litt ned i vekt for resultatets skyld.

Dersom du har stor forskjell på brystene er det i seg selv god nok grunn for å få operasjonen dekket, det er viktig at du poengterer dette og helsemessige plager når du ber om henvisning. Også når du kommer til vurdering.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...