Gjest Falos Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Jeg og kjæresten har vært sammen i 6mnd. Han har fått noen små vorter på penis. han sa at han oppdaget det først da vi ble sammen, men fikk de fjernet-uten jeg har merket noe-ettersom de var svært små. Og nå har han fått de tilbake.......vi har hatt hyppig sex-oralsex...ect ect. Hva nå ? er jeg smittet? ...har ikke merket noe enda.....skal vi slutte å ha sex?..... kommer jeg til og få de...+munnen?...jeg sitter med en million spørsmål...hjelp.......... Han sier han har lest på noen amerikanske sider www.condyloma.org at Interfernon kunn hjelpe og få vekk viruset PS jeg er 27 han 25 takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31012-kondylomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 HPV-PAPILLOMVIRUS-KJØNNSVORTER Papillomvirus ("Vortevirus") er meget utbredt. Vi regner med at ca 80% av befolkningen har dette virus på et eller annet tidspunkt i livet. Det finnes mange forskjellige typer av dette virus, noen gir vorter på fingrene. Noen virustyper smitter ved seksuell kontakt, det kan føre til utvekster (kondylomer) på kjønnsorganene. Inkubasjonstiden (tiden fra smitte til forekomst av vorter) kan være fra en måned til flere år. Man kan pensle kondylomer med podofyllin så de forsvinner. Man kan også fjerne dem med laser eller fryse dem bort. Behandling fjerner imidlertid ikke virus, det ligger tilbake i kroppen Det behøver imidlertid ikke å smitte, og det er ingen grunn til å bruke kondom fordi man har hatt kjønnsvorter. Ved synlige kjønnsvorter kan det være en ide å bruke kondom, men vi vet ikke om det beskytter fullt ut mot overføring av virus. Ofte kan kroppen selv ta knekken på HPV. Kremen Aldara kan hjelpe til i denne prosess. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31012-kondylomer/#findComment-123066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.