Gjest Murri Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Du skriver: "Grunnen til det igjen, er fordi han selv _aldri_ har vært der for meg, vært noen kjæreste, vært utrolig selvsentrert, egoistisk og alltid tatt meg og oss for gitt og prioritert seg og sitt." "Herregud, som jeg tviler nå. Dessuten har det vært et helvette etter min episode med han andre.Jeg har blitt kalt hore, ludder og rett og slett blirr mobbet av min x pga det. Problemet er vel at jeg fikk litt følelser for han andre.Noe jeg ikke har fortalt min x. Og jeg ser for meg en framtid, barn, hus og alt med denne andre mannen.Og han vil det samme." Detter er da meget gode grunner til å ikke kjøpe hus sammen med han. Hvis den andre mannen du har føleser for ser for seg en fremtid med deg hvorfor ikke utforske dette mer? Jeg tenker at du svarer egentlig deg selv i disse to avsnittene. Du må hvertfall ike kjøpe hus med denne mannen, da bilr det vanskligere og bryte opp. Jeg vet det er vannskelig for du er jo glad i han tross alt og enda man¨ser det ikke gårer det så vannskelig og dra, dette vet jeg med erfaring. Men tenk på at livet er langt og det fins mange fisk i havet:-) Og bruk tid til å tenke før du bestemmer deg Håper det ordner seg til det beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ostepoppen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Du skriver: "Grunnen til det igjen, er fordi han selv _aldri_ har vært der for meg, vært noen kjæreste, vært utrolig selvsentrert, egoistisk og alltid tatt meg og oss for gitt og prioritert seg og sitt." "Herregud, som jeg tviler nå. Dessuten har det vært et helvette etter min episode med han andre.Jeg har blitt kalt hore, ludder og rett og slett blirr mobbet av min x pga det. Problemet er vel at jeg fikk litt følelser for han andre.Noe jeg ikke har fortalt min x. Og jeg ser for meg en framtid, barn, hus og alt med denne andre mannen.Og han vil det samme." Detter er da meget gode grunner til å ikke kjøpe hus sammen med han. Hvis den andre mannen du har føleser for ser for seg en fremtid med deg hvorfor ikke utforske dette mer? Jeg tenker at du svarer egentlig deg selv i disse to avsnittene. Du må hvertfall ike kjøpe hus med denne mannen, da bilr det vanskligere og bryte opp. Jeg vet det er vannskelig for du er jo glad i han tross alt og enda man¨ser det ikke gårer det så vannskelig og dra, dette vet jeg med erfaring. Men tenk på at livet er langt og det fins mange fisk i havet:-) Og bruk tid til å tenke før du bestemmer deg Håper det ordner seg til det beste. Ja, huff.Jeg vet,og jeg blir bare mer og mer klar over det selv nå. Grunnen til at jeg kanskje er skremt for å utforske mer med han andre, er fordi min x mobbet meg endel etter at jeg var med han."Aller ler av deg", "alle syns du er horete", "ikke rart alle snakker bak ryggen din", "ligge med han feite raringen der" osv, som faktisk utvikklet seg til en slags....sosial angst. Han er kanskje ikke noen glamour-modell, litt tjukk og "snedig", men fy flate for en personlighet! Alt det han utståler, både i selvsikkerthet, sjarm, humor, omtanke og omsorg for meg er bare helt utrolig.Har vært betatt av han i flere mnd`er. Og vi har det kjempegøy sammen og at det er mye mer, er det ingen tvil om... Ja, jeg er jo glad i x min enda, og det er kanskje den følelsen av å _virkelig_ miste han som jeg er mest redd.Miste han til noen andre.Selv om det egentlig likevell går bra når den tanken dukker opp. Ja, jeg skal bruke tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Murri Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ja, huff.Jeg vet,og jeg blir bare mer og mer klar over det selv nå. Grunnen til at jeg kanskje er skremt for å utforske mer med han andre, er fordi min x mobbet meg endel etter at jeg var med han."Aller ler av deg", "alle syns du er horete", "ikke rart alle snakker bak ryggen din", "ligge med han feite raringen der" osv, som faktisk utvikklet seg til en slags....sosial angst. Han er kanskje ikke noen glamour-modell, litt tjukk og "snedig", men fy flate for en personlighet! Alt det han utståler, både i selvsikkerthet, sjarm, humor, omtanke og omsorg for meg er bare helt utrolig.Har vært betatt av han i flere mnd`er. Og vi har det kjempegøy sammen og at det er mye mer, er det ingen tvil om... Ja, jeg er jo glad i x min enda, og det er kanskje den følelsen av å _virkelig_ miste han som jeg er mest redd.Miste han til noen andre.Selv om det egentlig likevell går bra når den tanken dukker opp. Ja, jeg skal bruke tid. Det han sier når han mobber deg sier han kun for og gjøre deg usikker og for at du ikke skal fortsette men det andre mannen og holde deg til han.På en måte prøve og kontrolere deg. Tenk over det han sier ,"alle ler av deg" og lingnende, det er da vel ingen som ler av dette, folk har nokk med sine egne problemer i kjærlighetslivet.Om om de gjør det hev deg over det, det viktigste er at du har det bra med deg selv og den du deler livet med. Og slik jeg forstår situasjonen er du da overhodet ikke en hore. Vet at alt er mye enklere sagt en gjort. Jeg har vært gjennom nesten akkurat det samme så jeg snaker av erfaring, men alle har sin egen måte og gjøre ting på. Gjør det som føles rett. Det om og miste han og miste han til noen andre vet jeg er grusomt og tenke på, og det gjør fysisk ont en liten periode,men det går over. Jo lengre du er sammen med han jo værre blir det og komme over det.Tenk framover og fokuser på hvor bra ting vil bli til slutt, som oftes blir det det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Elsker du ham? Vil du dele livet ditt med ham? Tilfører han deg (og barnet ditt) noe? Vil han støtte deg når noe er tungt? Vil du være der for ham når han trenger det og ikke har noe å tilby deg? -Nei -Både òg -Nei -Vet ikke, ikke vært så støttende før... -Vet ikke... Da er det ikke noe mer å lure på, da flytter dere ikke sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg skjønner ikke at dette er et vanskelig valg? Du dumper eks'en, og satser på han andre. Hus trenger ikke å komme inn i bildet på lenge enda ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ostepoppen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg skjønner ikke at dette er et vanskelig valg? Du dumper eks'en, og satser på han andre. Hus trenger ikke å komme inn i bildet på lenge enda ) Men ville det ikke være for tidlig å satse på den andre da? Ikke at jeg tviler på at vi faktisk ville fått det fint sammens. Men jeg har jo sagt det til han at jeg trenger tid? Hva om han håper på mer med en gang? Jeg vet likssom ikke hva jeg skal gjøre...Skal jeg fortelle han at jeg vil satse på han likevell? Og hva med at, om jeg begynner å involvere meg med han, så vil jeg faktisk _virkelig_ miste min x? Hvordan gjør jeg dette? Aldri vært oppi denne situasjonen før jeg....... Jeg føler meg både klar og ikke klar for å miste min x. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Men ville det ikke være for tidlig å satse på den andre da? Ikke at jeg tviler på at vi faktisk ville fått det fint sammens. Men jeg har jo sagt det til han at jeg trenger tid? Hva om han håper på mer med en gang? Jeg vet likssom ikke hva jeg skal gjøre...Skal jeg fortelle han at jeg vil satse på han likevell? Og hva med at, om jeg begynner å involvere meg med han, så vil jeg faktisk _virkelig_ miste min x? Hvordan gjør jeg dette? Aldri vært oppi denne situasjonen før jeg....... Jeg føler meg både klar og ikke klar for å miste min x. Da dropper du eks'en først, og er alene frem til du føler deg klar for å prøve med han andre. Ville kuttet all kontakt med eks'en, ikke la han snike seg inn i livet ditt igjen når du har gjort det klart at det er over! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ostepoppen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Da dropper du eks'en først, og er alene frem til du føler deg klar for å prøve med han andre. Ville kuttet all kontakt med eks'en, ikke la han snike seg inn i livet ditt igjen når du har gjort det klart at det er over! Det er det jeg prøver på da egentlig, men hjelper ikke når han hele tiden sender meldinger, ringer, sender e-poster og kommer på døra. :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg har vel hele tiden ikke vært så gira på å fortsette forholdet med han i det hele tatt. Men han har en egen måte å komme innpå meg på. Grine på telefonen, sende meldinger hvor han uttrykker sin sårhet og ulykke. Også slår samvittigheten min inn, og dermed lar jeg han gang på gang komme innpå meg. Og når han da først har kommet "innom hus" og i nærheten av meg igjen, så er det likssom greit igjen. Da viser han ikke så mye av denne sårheten sin, og det plutselig så mye bedre alt. Mens jeg sitter og likssom tenker; jaha? er han kanskje ikke så lei seg likevell da innerst inn? Dessuten tror jeg ikke den usikkerheten vil forsvinne noen gang.Jeg har overhodet ikke noe tillitt til han igjen, pga at han hele tiden har sagt at han skal gjøre hevn for det jeg gjorde mot han..... Huff. Dette forholdet er virkelig basert på helt gale premisser! Du er nok ferdig med ham innerst inne. Men du holder sammen med ham av dårlig samvittighet og gammel vane. Men husk: Du har rett i å tenke på deg selv! Ikke minst for barnet ditt sin del! Her må du nok bare "kvinne deg opp" og tørre å stå imot selvom han gråter og ber eller lover gull og grønne skoger. Som du selv sier, så stikker tydeligvis ikke hverken følelsene eller løftene særlig dypt når han først har fått deg "på kroken" igjen. At han til og med lar deg leve under trusselen om at han skal "hevne" seg ved en senere anledning, vitner om at han bruker tårerene og løftene mere som manipulasjon, enn for å uttrykke ekte følelser. Som sagt virker dere begge altfor usikre på forholdet, til at dere bør involvere dere mere forpliktende med hverandre. Det finnes nok flere menn der ute som er et mye riktigere valg! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2530879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er det jeg prøver på da egentlig, men hjelper ikke når han hele tiden sender meldinger, ringer, sender e-poster og kommer på døra. :-( Skift telefonnummer, legg ham inn i killfilteret på e-postleseren din og fortell ham at du kommer til å gjøre det _på forhånd_, for nå er det over. Kommer han på døra, så sett på sikkerhetslenken og gi beskjed gjennom gløtten at det er over. Hold deg hard og drep den dårlige samvittigheten din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2531362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Du må ikke flytte sammen med en ustabil person som manipulerer deg og mobber deg på en slik måte! Han holder jpo på å få makten over deg, samtidig som du håper på en fremtid og barn med den nye. Tror du skal trekke deg langt unna din X, og evt se hva som kommer ut av den nye. Og glem alt X har sagt om deg. I andres øyne er det han som synes rar, all den tid han skal eie deg men ikke bo med deg (2 ggr tidligere) og ikke være der for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310278-hjelp/page/2/#findComment-2531634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.