Gjest Engstelig 25 år Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg har etter å ha sluttet på p-piller i mars, hatt smerter nederst på høyre side av magen. Var i dag til ultralyd der man kunne se en oppfylning på venstre eggstokk. Jeg ble henvist raskt videre til innvendig ultralyd hos gynekolog da jeg er to uker over menstruasjonstid og har tatt flere tydelig positive tester siden mandag. PÅ ultralyden kunne man se to store cyster på venstre eggstokk. Samt en fortykkelse av livmorslimhinnen og en oppklaring i livmoren (klar flekk). Legen var usikker på om det er et normalt svangerskap eller svangerskap utenfor livmoren siden jeg kanskje ikke er så langt på vei. Hadde siste mens 20. mai, men har hatt sykluser på 35-40 dager og uregelmessig. Testet negativt helt frem til mandag (kan ha vært svakt positivt, men nå er den tydelig positiv gjentatte ganger). * Er fortykkelse av livmorslimhinnen og en klar flekk i livmoren tegn på normalt svangerskap?? HAtt noe smerter den siste tiden, men ingen blødning. Uøm ved palpasjon. Tok HCG prøve i dag og skal ta ny på mandag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310364-normalt-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Cyster på eggstokken er vanlig i graviditet. Man kan ikke avgjøre om svangerskapet er normalt før man har fått svar på en, helst to HCG-prøver. Hvis verdien er over 1000 burde man kunne se et fosteranlegg. Ut fra dagens ultralydfunn er det altså ikke mulig å si om det bare er tidlig i svangerskapet eller om graviditeten sitter utenfor livmoren. Hvis du får økende smerter i helgen, bør du søke lege. Vi får håpe at alt er normalt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310364-normalt-svangerskap/#findComment-2530722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.