Kim 28 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg har ca ett års tid hatt problemer med at penis enten klør, er lettere sår og rød, eller alt på en gang. Kløen kan være så voldsom at jeg river opp sår på penis, da jeg har skjønt at jeg ikke må klø meg har det blitt noe bedre. Plagene er jevnt over hele huden og forhuden på penis og pung, ikke noe særlig på penishodet. Har perioder der dette ikke er et problem, men da avstår jeg fra sexuelle aktiviteter.... For ca et halvt år siden var jeg hos legen min da jeg hadde fått endel åpne sår på penis, den var samtidig veldig hoven. Sleit med dette ca en mnd, eneste behandling da var fucidin da fastlegen min mente det ikke så ut som noen kjønnsykdom. Det var tre sår fordelt over hele penis som grodde normalt med fucidin. Jeg tror ikke dette er en kjønnsykdom (tester meg jevnlig) Er idag ikke i fast forhold og har tilfeldig, men beskyttet sex med 3 forskjellige "faste". Jeg hadde ikke dette problemet for et par år siden, og da hadde jeg mer sex enn i dag, hva kan det skyldes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310386-r%C3%B8dhets%C3%A5rhetkl%C3%B8e-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen klar diagnose på grunnlag bare av dine korte opplysninger, uten undersøkelse. Det er to hovedmuligheter slik jeg ser det: enten er det en infeksjon, eller en allergi. Jeg oppfatter det sliki at din lege mistenkte også infeksjon siden han forsskrev deg antibiotika. Du sier ikke noe om fucidin hjalp noe. Kløe er den mest fremtredende symptome ved soppinfeksjon, i første rekke solppen Candida. Jeg ville prøve med en antisopp salve, som du kan kjøpe på apoteket. Den mest brukte er Canesten. Hvis ikke det hjelper i løpet av 4-5 dager, evt. en uke er det noe annet. Det er ikke helt sjelden med allergiske reaksjoner mot enten mot stoffet i undertøy eller bukser du bruker, eller vaskemiddel. Det er vanskeligere å undersøke, men det kan være et poeng å skifte vaskemiddel, kjøpe noen nye tryser. Kommer du ikke til målet vil jeg anbefale at du oppsøker spesialister på sykdommer i kjønnsorganene, f. eks. Olafiaklinikken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310386-r%C3%B8dhets%C3%A5rhetkl%C3%B8e-p%C3%A5-penis/#findComment-2530957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.