Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar lenger nede.

Til din informasjon: Under forsiktighetsregler-avsnittet (tror jeg det var) i Felleskatalogen, står otosklerose nevnt under Activelle. Det var det som gjorde meg oppmerksom på det i sin tid, og som gjorde at jeg tok det opp med legen umiddelbart.

Så langt jeg vet er det ikke nevnt under noe annet tilsvarende preparat.

Jeg har snakket med firmaet som produserer Activelle, og har fått vite at jeg er den første i Norge som rapporterer denne bivirkningen, - men at den er registrert på multinasjonal basis tidligere. Man forsikret meg om at det var ørsmå sjanser for at en slik bivirkning skulle finne sted, statistisk sett.

På den annen side - : Otosklerose er skjeldent. Hvor mange kvinner med otosklerose bruker Activelle (et relativt nytt preparat) i overgangsalderen? - Er ikke dette nødt til å bli statistisk sett små tall? Det er kanskje mer interessant å spørre hvor mange % av kvinner med diagnostisert otosklerose får ytterligere hørselstap ved bruk av Activelle i overgangsalderen?

Hørselstapet er såvidt sårt (og nytt) at jeg klarer ikke helt å legge det fra meg, som du forstår).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31042-mette-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...