Gå til innhold

Prevensjon- tenåring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Stusser over få svar. Trodde det var flere DOL'ere med erfaringer å dele vedr. prevensjon.

I mitt forhold har vi sterilisert oss (en av oss) og har ikke tenkt prevensjon på mange år. Før det brukte vi heller ikke- da vi styrte med barneproduksjon.

Så jeg er selv ganske så grønn på hva som nå finnes av prevensjon- og hva som er godt alternativ for en ung jente.

Er det noen som vet?

Og vet du også hvorvidt det er stor risiko for blodpropp ved bruk av p-piller?

Jeg kommer til å gjøre noen søk på nettet selv- men hva er din(e) erfaringer?

Gjest Valnøtt

Det er omtrent ingen risiko ved p-piller av dagens kaliber. Og de er meget sikre.

Ellers finnes det masse "nytt", som p-ring, p-stav, hormonspiral og annet å velge blant. Men det greieste for en ung jente i fast forhold som ikke røyker, e.l., vil jeg tro legen vil mene at er pillene.

Er det risiko for blodpropp finnes jo alltid minipiller også, men de er ikke like sikre.

Og som morromannen sa - barnevakt for en vilter flokk en helg gjør nok sitt til at det ikke vil bli slurvet med prev ihvertfall ;-)

Annonse

Gjest sjøstjerna

Det er omtrent ingen risiko ved p-piller av dagens kaliber. Og de er meget sikre.

Ellers finnes det masse "nytt", som p-ring, p-stav, hormonspiral og annet å velge blant. Men det greieste for en ung jente i fast forhold som ikke røyker, e.l., vil jeg tro legen vil mene at er pillene.

Er det risiko for blodpropp finnes jo alltid minipiller også, men de er ikke like sikre.

Og som morromannen sa - barnevakt for en vilter flokk en helg gjør nok sitt til at det ikke vil bli slurvet med prev ihvertfall ;-)

He-he

Ja, å låne unger... Hun vet hva arbeid det ligger i små-unger.

Heldigvis er prevensjon-snakk hennes initiativ. Hun har spurt meg. Og hun gir klart uttrykk for at baby ikke er i hennes planer nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...