Gå til innhold

Må jeg gi opp syklingen? :(

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke værst!

For en tid tilbake la jeg på hjul og syklet 3 mil, noe jeg aldri har gjort i hele mitt liv, og sykkel har jeg ikke tråkket på på 15 år. Det resulterte i et migreneanfall som varte i 3 dager! Var plaget med migrene i tenårene og har fått det innimellom, men nå var det 5 år siden sist!

La ut på ny sykkeltur igjen i går, tenkte at jeg nå måtte være litt mer forsiktig. Jeg tok det litt mer med ro, og syklet 1,6mil. Når jeg kommer hjem, går det ett par timer, så får jeg migrene! Jeg er oppgitt! Er det så fysisk anstrengede å sykle? Må jeg bare gi opp hele syklingen??

(Måtte bare klage litt)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310468-m%C3%A5-jeg-gi-opp-syklingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skogstrollet

Passer du på å opprettholde væskebalansen? Blir man dehydrert kan man få vondt i hodet, det gjør iallefall jeg. Jeg lærte ikke hvor viktig det er å drikke jevnlig før jeg ble voksen. Helt utrolig at ikke de sa noe om det på skolen. Når jeg er inne på det med skolen så lærte jeg heller ikke hvor viktig det var å spise frokost eller lunch. Håper skolen er blitt flinkere i dag.

Gjest Ikke værst!

Passer du på å opprettholde væskebalansen? Blir man dehydrert kan man få vondt i hodet, det gjør iallefall jeg. Jeg lærte ikke hvor viktig det er å drikke jevnlig før jeg ble voksen. Helt utrolig at ikke de sa noe om det på skolen. Når jeg er inne på det med skolen så lærte jeg heller ikke hvor viktig det var å spise frokost eller lunch. Håper skolen er blitt flinkere i dag.

Ja jeg har med meg drikkeflaske, og drikker ganske ofte. Er også nøye med kosthold.

Gjest Valnøtt

Det er ikke så anstrengende å sykle - men om du ikke har syklet på så mange år så er det tydeligvis litt hard start for deg.

Er du vant med annen trening og tåler det godt? Isåfall kan det hende vindsus og sånt kan trigge migrenen.

Hvis du er utrent og synes det er fint å sykle, ville jeg forsøkt med små skritt i starten - tre-fire kilometer bare, så kan du heller øke sakte.

Gjest Ikke værst!

Det er ikke så anstrengende å sykle - men om du ikke har syklet på så mange år så er det tydeligvis litt hard start for deg.

Er du vant med annen trening og tåler det godt? Isåfall kan det hende vindsus og sånt kan trigge migrenen.

Hvis du er utrent og synes det er fint å sykle, ville jeg forsøkt med små skritt i starten - tre-fire kilometer bare, så kan du heller øke sakte.

Har begrenset treningen til å gå turer i raskt tempo og litt lett styrketrening de siste årene pga en utposning på en blodåre.

Sannsynligvis har jeg sikkert presset meg altfor hardt på disse sykkelturene, men det er litt vanskelig å ikke tråkke for harde livet i motvind. ;)

• 2 uker senere...
Gjest Hoggormen

Jeg skjønner så godt den frustrasjonen der!

Merker at hvis jeg har kjørt meg hardt fysisk, så kan det utløse ganske kraftige anfall. Kan ikke anbefale annet enn å ta det enda roligere i starten. Du har kanskje satt i gang muskler du ikke har brukt på en stund eller sittet så du har fått spenninger i rygg/nakke. Det kan også gi migrene/hodepine.

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...