Gjest huldredatter Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hei. Jeg er 31 år og ønsker å bli gravid.Jeg og kjæresten har vært i lag i 8 år.Jeg ble gravid på førsdte forsøki 2004, da var jeg 26 år.Da hadde jeg noen mnd før fått oppdaget lavt stoffskifte.Dette ble da ikke behandlet.Svangerskapet endte i en MA i 12 uke. Jeg fikk etterpå samme året påvist Cøliaki da jeg var på Aker for å få en utredning på blodprøver.Etter dette har jeg ikke blitt gravid igjen.Jeg har ikke aktivt prøvd da det har vært slutt mellom oss et år.Nå har vi ikke brukt noen form for prevensjon i et år.Jeg lurer på om jeg aldri kommer til å kunne bli gravid naturlig pga mitt lave stoffskifte og min cøliaki? Lurer også på hvor stor påvirkning dette har på min mulighet til å bli og forbli gravid? Stoffskifte har stort sett vært regulert da jeg går på thyroxin fast.Startet opp med det i 2005.Pga et vanskelig år siste året ,med en far som ble alvorlig syk og døde var det en liten stund uregulert og ble for lavt og jeg gikk opp på dosen. cøliakien min regulerer jeg med å ikke få i meg gluten.Jeg merker tidvis at det kan være vanskelig, at jeg har fått i meg noe hvete og merker fort magesmerter og tendens til løs avføring. Jeg lurer på om jeg skal ta kontakt med lege for å starte utredning.JEg er over 30 og har ikke mye tid å gå på heller. Kjenner at jeg er engstelig for å få beskjed om å prøve videre og ikke bli tatt på alvor. Med Vennlig hilsen millie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310481-immunsykdommer-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Dine autoimmune sykdommer har sannsynligvis ikke noe å si for dine muligheter for å bli gravid så lenge du har normale menstruasjoner og eggløsning. Det forteller du ikke noe om. Jeg synes du skal be din lege om henvisning til gynekolog for utredning og mulig behandling. Det kan du be om da det har gått ett år uten resultat. Det bør bli tatt alvorlig! Det vil bli sjekket om du har eggløsning (en blodprøve) og din kjærestes sæd vil bli undersøkt. Hvis det er i orden, vil man evt forsøke å stimulere eggløsningen eller gå rett på prøverørsbehandling. Som du sier er alderen viktig, så derfor kom i gang. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310481-immunsykdommer-og-graviditet/#findComment-2531887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.