Gå til innhold

Mens.blod og HIV/hep smitte

Anbefalte innlegg

Gjest blodigaffære

En nabo(i blokka) hadde latt en søppelpose stå åpen (ikke sammenknytt) på gangen og dessverre kom bikkja mi til å snoke i den og drog ut et menstruasjonsbind (en del blod i det, vet ikke om det var koagler/ferskt blod øverst - bikkja rakk å sleike i seg litt før jeg fikk tatt det fra henne) - det blodet som var i bindet (etter at bikkja hadde sleika litt) så ikke helt ferskt ut (og tror søpla har stått der et par dager minst, med mindre de har fylt på søppel etterhvert, er altså bindet trolig et par dager gammelt). For å få bikkja bort fra resten av søpla, kasta jeg noen skiver med kjøttpålegg til henne inn i leiligheten, hun spiste noen skiver og mista noen. Redd for at det var blodrester på kjøttskivene hun ikke spiste, siden kjæresten min tok på disse noen minutter seinere(tok opp og hivde) (viste ikke at bikkja hadde hatt de i munnen/sikla på dem). Han tror ikke han vaska fingrene etterpå og han tok så på håndtak/kran til vasken, i tillegg hadde han et ferskt risp på hånda(blødde ikke). Han putta en sigarett (med de mulig kontaminerte fingrene) i munnen rett etter, og han hadde bitt seg i tunga et døgn før - kunne fått smitte inn her (men tror ikke tunga blødde, ganske sikkert ikke). Hadde selv sår i nesa (ikke blødende tror jeg) og klødde meg litt der tror jeg - etter å ha tatt i kontaminerte håndtak. Hvor sannsynlig er det at smitte har overlevd i menstruasjonsbindet(og de sekundene d var i munnen på bikkja før hun sikla på kjøttet) og at vi/en av oss kan ha fått det i seg tror du? (Vet ikke sikkert hvem sitt mens.blod det var ;naboen er noen jenter i tjueårene som lever et liv med mye fest og fyll ) Kjæresten min er angivelig ikke bekymra (han blir sjelden det) men jeg lurer......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310489-mensblod-og-hivhep-smitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jadajadajada

Blæh for en guffen sak :( Jeg forstår at du er psykelig opptatt av evnt hiv-smtte - dette kan du få hjelp for. Det er jo ingen her inne som kan svare på om en tilfeldig nabo du har er hiv-smittet selv om hun fester en del. Men sannsynligheten er jo minimal.

Men søk hjelp for denne angsten din - det er jo ekstremt plagsomt og fly rundt og tenke på mulig smitte i tide og utide.

Annonse

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Man skal aldr si "aldri" i medisin. Med andre ord, jeg kan ikke si noe med 100% sikkerhet. Men med dette forbehold kan jeg si at etter din beskrivelse er detr svært lite sannsynlig at noe HIV virus kan bli overført til noen av dere. For det føærste er forekomst av HIV er så lavt i Norge at sannsynligheten for at dette menstruasjonsbiondet inneholdt HIV virus er meget liten. For det neste er det svært meget som skal til at ved eventuelle virus vil overleve en slik hendelsessekvens. Jeg kjenner ikke til at med slik eller lignende "blodig affære" er det overført HIV infeksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...