tjohei Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hvordan reparere seg seksuelt? Jeg har hatt problemer med å fungere seksuelt med menn. Om dette betyr at jeg er lesbisk eller at jeg bare ikke har funnet den rette vet jeg ikke. Jeg trenger å finne ut av meg selv. Hvordan kan jeg reparere meg selv seksuelt? Jeg merker plagene først i ettertid og har problemer med å sette grenser/vite mitt eget beste. Jeg har ikke glede av samleie. Det gjor vondt. Jeg føler meg voldtatt og nedverdiget. Jeg var i ungdommen utsatt for beføling i underlivet av en fremmed mann på bussen. Jeg går i psykomotorisk behandling og har sagt til fysioterapeuten min at jeg føler meg ødelagt seksuelt. Jeg håper hun kan hjelpe meg, men jeg blir utolmodig fordi jeg har vært plaget med dette så lenge. Det begrenser også mitt sosiale liv, da jeg ikke tør å innlede forhold og ikke vet hvem jeg er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310524-hvordan-reparere-seg-seksuelt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke gi opp håpet! Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hadde det på samme måte selv i slutten av tenårene og begynnelsen av tyve-årene. Syntes sex bare var vondt og ubehagelig. Levde derfor i sølibat i 5 år og var sikker på at jeg aldri kom til å finne meg en partner. For hvem vil vel være sammen med en som ikke liker sex? I dag er jeg 29 år og trygg på meg selv. Har også blitt glad i sex. Synes ikke lengre det er smertefullt og har opplevd flere orgasmer både med og uten kjæresten min som jeg elsker og er 100% trygg på. Nøkkelen er altså å bli trygg på seg selv. Du må nok fortsette å jobbe med deg selv uavhengig av det seksuelle. Når du blir trygg på deg selv og får opp selvbilde, vil nok også de seksuelle følelsene komme gradvis. Det er forøvrig en fordel at du finner deg en talmodig partner som du elsker. Da vil nok ting komme av seg selv etterhvert. Ps. det at du synes sex er smertefullt skyldes enkelt og greit at du ikke har lyst på sex og derfor er for tørr i skjeden. Når du er kåt og avslappet og virkelig har lyst på sex, vil det heller ikke gjøre vondt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310524-hvordan-reparere-seg-seksuelt/#findComment-2531986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg tror du bør begynne med å få endret tankemønsteret ditt i forhold til sex. Hvis du føler deg nedverdiget og voldtatt hver gang du har sex er det fullt forståelig at du ikke har noen glede av det. Sånn skal det ikke være. Jeg vet ikke så mye om psykomotorisk behandling, men inbiller meg at det har noe med å lære kroppen å slappe av, og kanskje også nyte følelsen av å bli tatt på. Det tror jeg er en god start. Å takle kropslig nærhet, bare det å bli strøket på eller holdt rundt må være et must før du i det hele tatt innleder et sexuelt forhold til noen. Siden du også har problemer med å sette grenser bør det også være et tema. Det er viktig at du føler du "eier" din egen kropp. Når det gjelder det sexuelle i seg selv tenker jeg at onani og fantasier er et godt utgangspunkt. Jeg ser at du har det litt travelt og er utålmodig. Senk farten! Å rushe inn i sexuelle forhold før du er klar for det kan ødelegge veldig. Selv vi som har et godt forhold til sex har downperioder der vi ikke har lyst i det hele tatt. Mange som blir presset av partneren til å ha sex i en sånn situasjon får aversjon mot å ha sex. Du som har slitt med denne problematikken så lenge bør ikke rushe inn i noe uten å ha hodet med deg. Det viktigste erotiske (hva heter det igjen..?) punktet er hjernen! Ikke definer deg som hetro/lesbisk/bi før du i det hele tatt ser på deg selv som et sexuelt menneske. Har du f.eks sex med en kvinne fordi du -tror- du ikke liker menn kan det bli veldig feil. Kanskje er det en redsel for menn som er problemet, ikke egentlig det sexuelle. Etter hvert som du klarer å kjenne lyst vil tenningsmønsteret ditt vise seg. Jeg håper du klarer å oppnå et godt forhold til sex. Det vil gi deg mye glede og overskudd. :-) Og husk: ikke stress! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310524-hvordan-reparere-seg-seksuelt/#findComment-2531997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.