Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest falun

Jeg er 27 år. Har prøvd å bli gravid i 1 år, har eggløsning av meg selv.Mannen min normal sædprøve. Hatt en SA for 6 mnd siden i uke 5. Jeg har tatt en progesteron analyse på dag 23 i syklusen, svaret var 184 nmol/L foll.fase15, snakket med en lege og han sa at dette var veldig høyt og at jeg helt klart har hatt eggløsning. Jeg har gått på pergo(dobbel dose) denne mnd fra dag 5 kan dette ha noen sammenheng med disse verdiene? Har også hatt sterke pms smerter fra dag 19, disse har kommet og gått. Fra dag 25 har jeg hatt brun spotting (lite) er idag på dag 28, neg.grav.test. Hvordan skal jeg tolke dette?? (Gynekologen min har ferie)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310590-progesteron-analyse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du målte progesteron i den syklus du hadde fått pergotime, kan det skyldes at flere egg løsnet samtidig. Det kan forklare den høye verdien. Hvis du ble gravid for seks måneder siden og har normal eggløsning, er det vel neppe grunn til at du bruker pergotime? Hvis du fortsatt har smerter og ingen egentlig menstruasjon, bør du søke lege på nytt. Det kan være det man betegner som overstimulering, at det dannes cyster hvor eggene har løsnet. Det ses ved ultralyd.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310590-progesteron-analyse/#findComment-2532835
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...