Gå til innhold

Mage-/fordøyelseproblemer = ...

Anbefalte innlegg

Gjest Synes det er frustrerende

Jeg har fått to utposninger (tapper) rundt analåpningen... Synes dette er ekkelt og gir dårlig selvbilde i forhold til seksualliv. Er 23 år gammel så det kan vel ikke være hemorider? Den første kom allerede i 14-15 årsalderen... Den siste kom for ca. ett år siden.

Når jeg tenker meg om har jeg alltid hatt litt dårlig fordøyelse (løs mage). Ble sendt for å ta prøver da jeg var liten (de fant ikke noe konkret), men det ble aldri følgt opp videre så jeg har på en måte alltid vært vant med det, selv om jeg har skjønt i etterkant at det ikke er normalt.

Egentlig har jeg to spørsmål...

1) Er det mulig å gjøre noe med utposningene? De er ikke så veldig store, men som sagt, ganske synlige. Skulle ønske de kunne brennes bort eller noe slikt. Gå til kirurg f.eks. og få det til å se bedre ut der nede.

2) Hvordan kan jeg begynne for å få en velfungerende fordøyelse? Har virkelig ingen idé.

Vegrer meg i det lengste for å ta dette opp med fastlegen min.

Håper på noen gode svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310623-mage-ford%C3%B8yelseproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bareentanke

Dette er jeg sikkert på at du kan få fjernet kirurgisk hvis du ønsker det.

Fiber er i hvertfall viktig for deg for og ha en velfungerende mage. I tillegg vil jeg anbefale deg et helsekost produkt som er suverent for mageproblematikk. Det gir ingen bivirkninger og er et stoff vi har i kroppen og som kroppen har godt av, nemlig kisel. Produktet heter Silicea og kan enten brukes som en kur for litt hurtigere effekt eller at man bare tar en spiseskje om dagen. Supert for hud, hår og negler er det også. Så du får i både pose og sekk :)

Fiberrik kost kan du søke på nettet og finne det du selv liker og tilføre dette til kosten din :)

Jeg har vært på sykehuset for en slik, men legen ville unngå i det lengste å gjøre noe med dem da det 1) var vanskelig å få sår der til å gro uten infeksjon og 2) det var stor fare for at de skulle ramme musklene så varig avførings-inkontinens kunne bli resultatet. Så jeg lot bare det hele være.

Gjest Synes det er frustrerende

Jeg har vært på sykehuset for en slik, men legen ville unngå i det lengste å gjøre noe med dem da det 1) var vanskelig å få sår der til å gro uten infeksjon og 2) det var stor fare for at de skulle ramme musklene så varig avførings-inkontinens kunne bli resultatet. Så jeg lot bare det hele være.

Googlet litt nå, er dette marisker?

Isåfall fant jeg et annet svar: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=332090

Kanskje det er ulikt hvor lett de er å fjerne?

Jeg hadde aldri vært nødt til å se hvordan det egentlig så ut før jeg fikk kjønnsvorter. Det var ikke et behagelig syn... Vurderer et liv i sølibat... Vel...

Gjest Destiny

Dette er jeg sikkert på at du kan få fjernet kirurgisk hvis du ønsker det.

Fiber er i hvertfall viktig for deg for og ha en velfungerende mage. I tillegg vil jeg anbefale deg et helsekost produkt som er suverent for mageproblematikk. Det gir ingen bivirkninger og er et stoff vi har i kroppen og som kroppen har godt av, nemlig kisel. Produktet heter Silicea og kan enten brukes som en kur for litt hurtigere effekt eller at man bare tar en spiseskje om dagen. Supert for hud, hår og negler er det også. Så du får i både pose og sekk :)

Fiberrik kost kan du søke på nettet og finne det du selv liker og tilføre dette til kosten din :)

Takk, jeg skal forsøke meg på silicea :)

Vet ikke om jeg tåler fiber så godt egentlig... Er dette noe alle tåler? Virker liksom ikke som om det er alt av kornskorter og slikt som blir skikkelig fordøyd :S

Googlet litt nå, er dette marisker?

Isåfall fant jeg et annet svar: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=332090

Kanskje det er ulikt hvor lett de er å fjerne?

Jeg hadde aldri vært nødt til å se hvordan det egentlig så ut før jeg fikk kjønnsvorter. Det var ikke et behagelig syn... Vurderer et liv i sølibat... Vel...

Ja, det er en sånn hudlapp etter en hemmorroide, men legen jeg var hos sa at de helst ikke gjorde noe med dem pga de kosekvensene det _kunne_ få, men det kunne sikkert gå bra også. Jeg tok ikke sjansen på å gå og lekke bæsj resten av livet...

Annonse

Gjest bareentanke

Takk, jeg skal forsøke meg på silicea :)

Vet ikke om jeg tåler fiber så godt egentlig... Er dette noe alle tåler? Virker liksom ikke som om det er alt av kornskorter og slikt som blir skikkelig fordøyd :S

Ja prøv en runde med Silicea - det er uansett ikke noe du kan ta skade av og det har hjulpet mange.

Prøv deg litt frem med litt mer fiberrik kost - det er viktig for mage og tarmfunksjonen og så lenge det ikke fører til smerter spiller det ingen rolle om det ikke er fullstendig fordøyd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...